Hur mycket rider ni era hästar??

raggarn

Trådstartare
Hur många dagar i veckan och hur långa pass??
Har tänkt att göra upp tränings kalender till min häst

Sv: Hur mycket rider ni era hästar??

Träningsvecka då vi är igång och underlaget är lämpligt:

3 dagar/vecka travträning i mellantrav ca 1 timma
1 dag/vecka canter i lugnt tempo eller trav med lite fartlek i galopp
1 dag/vecka klättring
1 dag/vecka skritt 1-2 timmar
1 dag/vecka vila i hagen
Beroende på humör ;) så byts en del pass ut mot dressyrträning för tränare eller på egen hand.
Varannan helg ungefär tar vi en långtur i lugnt tempo, ca 10 km/h, antingen en helrunda på ca 2 mil eller också delar vi upp med en "vetgrind" hemma och rider då totalt 3 mil.

När det är uppladdning på vår-vintern inför tävling så ökar vi intensiteten lite i ridpassen, tex något högre hastighet på långturerna och börjar kontrollera återhämtningspuls.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
483
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
786
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 949
Senast: Shaggy
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 202
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka