Hur mycket präglas ditt hem av hästar???

Sv: Hur mycket präglas ditt hem av hästar???

Har ju inget helt hus, men det syns väldigt väl på mitt rum att jag håller på med hästar.
Foton på alla ponnyerna jag har/haft sitter på väggarna, har en hästalmnacka och mina rosetter hänger på en vägg. I bokhyllan står även en del hästböcker och Equipage, Hippson Magazine och Ridsport ligger lite överallt!:D

Hej!

Har en fundering? Hur mycket "hästar" har ni i era hem? Typ

Alla tavlor = Oljemålning av en häst eller en stor förstoring på din gamla trotjänare..

Hallkrokar = Hästhuvud i smide

Bokhyllan = Porslinshästar

Ljustakar = Gjorda av gamla hästskor

...osv osv

Vad har ni och har ni så mycket ni vill eller säger resten av familjen stopp?

Näst intill inget har hästanknytning i mitt hem faktiskt. :o
Har två foton i A5-format på 2 av mina hästar, några av prisbucklorna står framme och en glasskulptur med hoppande häst samt en keramikstaty med bockande häst är allt som finns framme (bortsett från två fulla fotoalbum med hästbilder). Rosetter, hederspriser, oljemålningar på 3 av mina hästar osv ligger nerpackat i en kartong i garaget.

Jo förresten, hingstkalendrar finns det några stycken i bokhyllan inne på kontoret också

Har två tavlor med hästar på, förstorade och små foton på min häst, någon rosett, hästböcker i bokhyllan, Ridsport, ridbyxor här och var, schabrak på tork i köket, hästskor i hallen. Rätt skönt att bo själv och slippa åsikter om inredning och hästprylar faktiskt!

Har bara en bild uppe på min häst, en förstoring som sitter i sovrummet tillsammans med foton på katterna och hunden.
Och så har jag en stalljacka i hallen :D
Tror det är allt...
Funderar dock på att skriva ut en serie bilder på henne när hon busar och sätta i hallen uppe.

Vi har ytterst lite sådant.

I en avlägsen hylla finns det två stegrande glashästar.
I mitt rum finns två inramade foton, ett på mig och min häst när han var 1 år och ett på mig och min nu bortgångna ponny.

Sen kommer jag inte på mycket mer, förutom mina stallskor och jackor i hallen ;)

Jag får tillräckligt med levande hästar så jag håller hemmet relativt hästfritt. Har en stor poster föreställande min hingst inramad på en vägg. Har även ett par foton av stona på kylskåpsdörren...det räcker bra för mig :)

bonic-7.jpg

(här är den relativt neutrala postern)

Hästtavlor, några stycken, prisrosetter i hallen. Fin lädergrimma med silver på väggen i hallen. Minneshörna med små inramade bilder på fd hästar samt ett ljus. Bor själv så jag bestämmer. :)

Vi bor på en hästgård så i och för sig räcker det att titta ut genom fönstret så ser jag antingen ridbanan eller hästhagen. Inne har vi hatthylla där klädkrokarna består av hästskor på en rad med fyrkantiga hyllor över (hemmagjort). Vi har ett gammalt draperi med jaktmotiv som härstammar från England (arvegods). I vardagsrummet har vi sydamerikanska stigbyglar som ser ut som näbbskor i mässing som prydnad. Jag har ett par mindre lerskulpturer föreställande hästar som en konstnärskompis gjort. I trappen hänger en del förstorade bilder på min dotter och hennes häst då de tävlar hoppning. Någon bild finns även i hallen då jag själv rider. I dotterns rum finns prisrosetter osv.

Min man tyckte att det blev lite mycket häst ett tag och då köpte jag ett tyg fråm Marimeko föreställande ett stort färglatt kohuvud som motvikt. Det har jag hängt i trappen upp till övervåningen.

För övrigt finns det nästan jämt andra spår av hästarna lite här och var.:cool:;)
Skulle vilja se bild på din hatthylla! :love:

I hallen: sydd hästavla med tre hästar.

I vardagsrummet: porslinfigur med två föl, litet inramat foto på mig o pållen, stor figurin på träplatta ( i brons el mässing) föreställande bockande häst ( traderaköp)

I sovrummet: 3 hästtavlor, bild på gamla pållen, hästfigurin på träplatta i brons el mässing föreställande häst i galopp ( Traderafynd)

I kök och badrum inga hästar:D Förutom hästtidningar på toa

Senast ändrad:

I min och min mans hem så präglar djruen vårat hem. Allt från katter till hundar...men också hästen här hemma.

I hallen har vi kort på alla våra djur på en bänk och där är det väl präglat lite med min häst då.

I sovrummet finns det en guldfärgad hästsko från min häst hängandes över spegeln som tur. :)
Och på min sida av nattduksbordet finns det en bild på min häst.
Sen en trätäljd häst jag fick av min bästa kompis som hon töljt själv. =)

I köket finns det en teckning på kylskåpet jag fått av en gammal ridelev som betyder mycket för mig. :)

I vardagsrummet så finns det min cowboyhatt på en hylla på väggen.
Samt hänger det bilder på min häst och mig under årets lopp. :)
Och en gips tavla med några hästar. =P
Sen är det mina fackböcker om hästar som härjar det mesta i
min bokhylla på väggen.
Det är väl typ det jag och min man har i hästväg inne i vårat hem.
Annars är det stallet som är det som mest är inrett med häst detaljer. =)

Skulle vilja se bild på din hatthylla! :love:

Jag har lite svårt för att få till det med bilder men kan försöka förklara.

Den övre delen består av fyra fyrkantiga kuber som sitter ihop i rad på bredden. Under raden med lådhyllorna sitter det som en planka med fastsatta hästskor (som svetsats fast i tåkappan i en liten fyrkantig platta som sedan är försedd med skruvhål). Man använder på så vis skänklarna till krokar. Vi har dem "stående" men det går lika bra att ha dem "liggande". Träet är ljusgrålaserat. Mycket praktisk och faktiskt snygg lösning om jag får säga det själv + att det blir lite "hästigare" hemma;)

Bor hemma hos mina föräldrar i ett eget rum. I nästan varenda fotoram finns en pålle. Några förstoringar sitter på väggarna. Hästgosedjur, hästböcker, hästprydnader, prisrosetter, sänglakan osv. Hästar är min stora passion. Ser ingen anledning till att inreda mitt rum på ett sätt som inte är jag.

Mina föräldrar skulle heller aldrig lägga sig i hur jag inreder/möblerar mitt rum. Jag har ganska nyligen möblerat om hela rummet för att få ett eget hörn åt den högt älskade hästen som jag miste i vintras.

Jag rider western och det kan man tydligt se i vårat hem, både på inredning och prylar.
Familjen min är med på det och än är vi inte klara ;):D

kl

Ingenting i husets inredning skvallrar om att jag har hästar, ja om man går in i garaget finns det en hel del prylar men jag har aldrig varit förtjust i "hästinredning" därmot skulle jag vilja ha en vimpel på taket med islandshästmotiv

Någon som inte vet att jag är hästintresserad skulle inte märka det av att komma in på mitt rum . Förutom några rosetter som ligger slängda här o var.

Tror jag mer fått kommentarer som - "är du galen i musik eller?"

Hmm..

Har en stor inramad plansch med lipizzanermotiv från Spanska Ridskolan. En annan stor inramad plansch av en konstnär..hästen är en PRE. 4 inramade vykort med hästmotiv. Kommer 1 plansch till snart så fort den fått en ram och även en stor målning på en häst.

Några prisrosetter. X antal hästböcker o hästtidningar.

Sen inramade förstorade fotografier på mina tidigare hästar, samt en grimma från den hästen jag tyvärr var tvungen att ta bort. Vill i framtiden även sätta upp och rama in namnskyltarna.

Bland skorna står just nu mina och min mans ridskor. Och i garderoben bor ridkläderna + en del hästutrustning såsom några grimmor o schabrak.

Har haft mindre hästfigurer också förut..men de har tyvärr gått sönder.

Jag tror jag förstår! Skulle vilja få min mamma att göra något liknande, hon är händig, inte jag :angel: har massvis med hästskor liggande hemma som ska kastas annars, vore roligt att göra något med favorithästarnas gamla skor!

faktiskt inte alls..lite konstigt egentligen:p
Hade en ljusstake av en hästsko fram till för nån vecka sedan då jag rev ner den på mina tår och fick vansinnet och kastade ut den genom fönstret....

knapp

Just nu inte alls, då jag flyttade hem i juni , och inte gjort igjordning någonting hemma då jag snart ska flytta igen

Men annars brukar det hänga en tavla med en svart stegrande häst på mitt rum.
När det knäppts en riktigt fin bild från tävling ska jag förstora och rama in och hänga upp =)

I övrigt är mitt rum hästfritt.

Sen bombaderar jag gärna resten av huset, t ex med diverse tävlingskläder, ridutrustning/hästutrustning o stövlar m.m. i hallen.
:angel:

Senast ändrad:

Förutom en ridhjälm (med diverse handskar innuti) på hatthyllan så är det diverse hästtidningar i en hög, och på väggarna är det hästbilder som jag har fotat, har även två affiscer inramade. Lite annat hästmotiv grejer finns det också...

glömde ju... i badrummet står det radital och isbalsam också... :rofl: som jag använder på mig själv... ;) ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka