Hur mycket präglas ditt hem av hästar???

Sv: Hur mycket präglas ditt hem av hästar???

1 st tavla med häst motiv. Typ gammalt tryck av utställningshäst
1 st "hästskulptur"

Har ett ganska ohästigt hem nu när jag tänker efter.

Stående inslag i inredningen är dock mina skitiga stallskor i hallen... :D

räknas spån och hö i hallen :confused::D

:D Klart att det räknas!

Här har vi en loksele modell jättestor hängandes i hallen, en av gådens trotjänare hade den när min man var barn, samt en bjällerkrans. Väggljusstakar i smide med hästsko, åxå i hallen och gamla som gatan. Min och min dotters varsin rejäl modellhästsamling i plast och resin. Teckningar som barnen gjort då de var små på hästar, samt hästensbön som dottern skrev då hon var fem. Och på maskinhallsvinden en trilla, släde och lite annar smått och gott.

Kicki :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Inget alls, än så länge.... Har beställt jättefina inramade foton (A4 format) av mina hästar som jag ska hänga upp i nya huset när jag flyttar dit :D Min kille och jag har en kompromiss, om jag har dom tavlorna framme ska han få ha sina dvd filmer (100 tals) framme, och det kan jag väl gå med på :D

Blir det inte mest rättvist om du får ha hästerier på en lika stor yta som hundratals DVD-filmer tar!? ;) Du får ju upp en hel del bilder på dina pållar på ett sånt utrymme! :D

Kicki :laugh:

knapplån

Har en del inramade foton av hästar på väggarna.
I tv rummet så hänger mina tidigare (avlidna) hästars grimmor på väggen. Dom är uppsatta med snygga hästhuvuden som påminner om hästen som haft grimman.

Annars är det väl det vanliga, spån och halm i hallen, täcken lite överallt. Går nog inte att missa att det bor en hästmänniska här iallafall :D
/B

Nästan ingenting! Vi har en liten dalahäst och en annan lite trähäst jag fått av min svärmor (svart med grått ulltäcke). Sedan har jag 2 älskade tavlor som är förstorade foton på tidigare hästar.
Annars är det helt hästfritt förutom barnens hästgosedjur.

Jag är inte speciellt förtjust i typiska hästtavlor etc. så det är väl därför vårt hem inte är mer präglat.

Typ hela rummet.. antar ja :D

Men typ afficher, hästljus, hästskor, bilder på gamla och min just nu.
Ja, mycket består av delen häst.. :angel: :rofl:

Glömde som nån nämde, spån och hö x'D.

och grimmor, osvosv. :love:

ingenting faktiskt förutom massa hästrelaterade böcker å höökskataloger då förstås,..

tänkte först att jag har ju inte så mycket hästsaker hemma..
men sen kollade jag runt lite..

i hallen har jag benlindor i en hylla.. och en liten häst bild på väggen.
i vardagsrummet har jag rosetter på väggen... borste i hyllan.. bilder på hästar i hyllan.. en sadel i hörnet..osv

hade visst mera än vad jag trodde..

Mitt rum är tapetserat med bilder på mina gamla favorithästar, medryttarhästar osv. En magnetanslagstavla med hästmotiv, prisrosetter, en gammal medalj från " Vi i Stallet ", benlindor, täcken, gamla grimmor, schabrak och såklart en samling modellhästar. Även en hel bokhylla med faktaböcker och annat hästrelaterat. :D

Glömde visst att dörren är pryd med en hästsko i guld, samt en skylt med en häst som säger " Varning! Här inne förekommer doften av häst!" :D

i vardagsrummet står det en ram med ett foto av mig och min gamla häst. Har två ramar med två papper ur någon gammal bok där det står hästägarens regler och råd i hallen, snart kommer det sitta uppe ett gammalt foto som är förstorat på min mamma och hennes gamla älsklingspålle. Annars är det väl bara ridkläder som ligger utslängd lite överallt :p

Familjen är inte ett dugg hästintresserade så förutom i mitt rum så syns det inte alls. Inne hos mig finns det dock ett par tavlor/foton av hästar. I tavlorna är det dock inte hästen som är "huvudmotivet" utan det är gamla turkiska tavlor som mera är krigsskildringar. I övrigt är det enda som vittnar om ett hästintresse ett par 50år gamla sporrar som hänger på ena klädhängaren samt en del hästrelaterade böcker i bokhyllan. Justeja har ett par gamla upphittade hästskor utplacerade lite varstans också.

Har en stor beige/brun oljemålning ovanför sängen, vilket är allt i vår lägenhet som förknippas med häst.
Jag och min sambo är noga när det gäller inredning och skulle inte tro att någon skulle tänka att det bor en hästintresserad i vår lägenhet.

Vi har inte ett dugg som präglas av hästar här hemma.
Eller 2 st rum där vi förvarar täcken och ridgrejerna, men inget utöver det.

räknas spån och hö i hallen :confused::D

:rofl: Helt klart! Det är en ypperlig fingervisning om när det är dags att dammsuga- när hallen mer liknar en hästbox än en hall är det dags!

Jag har tre stycken ärvda hästtavlor i vårt vardagsrum/sovrum. Jag är strikt förbjuden att ha mer hästsaker än så, och känner själv att variation förnöjer.

Min sadel står mitt i hallen :angel:
Prisrosetter på väggen
Tavlor & nån pokal i hyllan
Ibland hästkläder spridda lite överallt
Samt diverse hästtidningar på diverse avställningsplaster...

Jag har en cowboyhatt och en hästsko på hallväggen, samt en hel del hästfoton uppsatta runtom i lägenheten, men i övrigt är det nog mest alla hästböcker och -tidningar som ligger spridda överallt som skvallrar om att det bor en hästnörd här vid första anblicken. Öppnar man dock en garderobsdörr i hallen är risken överhängande att man begravs under en lavin av schabrak, lindor, grimmor, täcken, benskydd, paddar, tömmar och diverse andra hästattiraljer.

...ja, och så ligger det en piggborste inne på toa, av någon anledning. :confused: Tror att den hamnade där när jag tog hem den för att borsta min lurviga fuskpälsmatta.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka