Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej jag är bara nyfiken, inget speciellt jag är ute efter, undrar bara hur mycket musli människor ger till hästar...
Men TS har ju faktiskt inte frågat hur mycket müsli HON ska ge till sin häst, utan hur mycket vi andra ger våra hästar!
En liten nyfiken fråga; Skriver du likadant i dessa "hur mycket foder ger du din häst - trådarna"?
just nu ger jag inte min häst något müsli alls...bara hö än så länge, betfor, mineraler...väntar på analys nu![]()
Ja men ofta frågar man sånt för att man vill veta hur mycket man själv ska ge. Åsså tror man, som okunnig, att man kan gå efter det. Men det har ju ingenting med att göra hur mycket du ska ge eftersom alla har helt olika grovfoder (och hästarna olika behov).
Ja motiverar alltid att jag ger si och så för att mitt grovfoder har si o sånna värden. Tycker inte det ger nånting att bara skriva "jag ger min häst 8kg hö, 1kg lusern, 300g betfor, och ett mått mineraler".
I sånna fall är det bättre att fråga "Hur mycket MJ behöver din häst? Och vilken kvot behöver den? "Hur uppfyller du de behoven?" .