Hur mycket lusern?

MiniLi

Trådstartare
Har gått över från Lusernstrå till lusernpellets.
Har tidigare gett 10 liter strå, vet ej vad detta väger.
Någon som har bra koll på hur mkt lusernpellets detta motsvarar?

Kan tillägga att det är Krafft.

Behöver jag vänja in fodret, som jag hade gjort om jag börjat med ngt helt nytt?
Tänker på att det är lusern båda två och av samma märke.. Har börjat ge bara lite för jag var osäker på om man bör vänja eller om det är onödigt..

Tacksam för svar

Sv: Hur mycket lusern?

Runt 1,5kg kan jag tro att det ligger på i vikt, du behöver inte vänja in långsant eftersom det är samma foder fast i olika form bara

Jag ger 1,6 kg lusernhack, och det blir ca 11-12 liter beroende på hur man packar det.

*kl*

finns det ngn gräns/rekommendation för hur mkt lusern man kan/ska ge per utfodringstillfälle? Kan tillägga att det är till en åring!

Mkt tacksam för svar!

vet du hur mycket en liter lucernpellets väger?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 659
Senast: Habina
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka