Vi har delad ekonomi men jag jobbar inte pga sjukdom men jag får in så jag kan betala min häst själv.
Han lägger sig inte i någonting, men ställer
alltid upp om jag behöver hjälp. Vare sig det gäller pengar, tillsyn av hästen om jag är iväg, hjälper mig att köra honom till träningar om jag känner att jag behöver en hjälpande hand m.m.
Han gör allt utom att motionera honom
Jag har hästen inackorderad och angående hästens kostnader så är det fritt fram att spendera så mycket jag vill på honom så länge jag kan betala. Han har aldrig behövt hjälpa mig att betala något för hästen men gör det utan att tveka om pengarna skulle sina för mig en månad. Vi diskuterar dock alltid dyrare inköp m.m. för vi båda ska ha koll på vad pengarna går till.
Tex transporten vi köpte förra året. Där hade han fler krav på den än vad jag hade. Han ville ha boggie, inte äldre än 2000, i bra skick m.m. och jag kollade mer på hästens behov fast även jag ville ju ha en fin transport. Sedan är det han som underhåller den. Bytte bromsar och bromsbackar (?) förra året, har satt dit positionslampor på den och det ska tydligen upp backljus (?) med och nya skyltar också. Så där har jag inget att säga till om
Men skönt med en "gratis" verkstad
Jag betalar inga delar utan han sköter om alla våra fordon. Det är lite av hans intresse.
Han tänkte tvinga mig att ta BE så han kan köpa en ännu flottare transport
Han har redan BE så det hänger på mig typ
Vi bor i villa och köpte huset för ett år sen men han pratar ibland om att köpa gård för att kunna ha hästen hemma, men just nu passar inte en gård in i vårat liv.
Han vet att min häst är hela min värld och jag får vara med honom så mycket jag vill. Hästen är min allra bästa vän och det vet min man. Han skulle aldrig be mig ge upp honom eller spendera mindre tid i stallet. Han ser hur glad jag blir av hästen.