Hur mycket kostar en tågbiljett

Hej, jag undrar hur mycket kostar en tågbiljett för en som är 14 år?
Det beror alldeles på vart man ska åka.
Lång resa kostar mer och kort resa mindre.

SJ har en priskategori som heter "barn" och den är mellan 7-15 år.

Om du går in på en resesajt så kan du kolla själv. t.ex. sj.se eller resplus.se

Sen beror det väl också på när man köper biljetten, vett att samma resa kan vara billigare vid olika tidpunkter (kan inte säga när, men har för mig det är så om de inte ändrat förstås). :)

... samt vilket tågbolag man åker med. Mtr har väldigt billiga biljetter för barn, studenter och pensionärer men de kör inte på så många sträckor.

Hej, jag undrar hur mycket kostar en tågbiljett för en som är 14 år?
Det beror ju på vart du ska åka? En biljett två stationer bort kostar mindre än en mellan Malmö och Kiruna, så att säga..... Likaså en ekonomibiljett vs en förstaklass, en sittvagn vs en sovvagn osv osv . Som 14-åring åker du på barnbiljett, och åker du tillsammans med en vuxen är det gratis i vissa fall.

Liknande trådar

Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 186
Senast: Lisen82
·
Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 076
Senast: sjoberga
·
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 392
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Vi har några gigantiska träd som behöver sågas ner. De har funnits här under de 20 år som jag har bott här men nu börjar jag oroa mig...
Svar
16
· Visningar
831
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama