Hur mycket kan en minishettis dra?

S

San Q

Jag funderar på att köpa en minishettis, dels som sällskap och dels för ridning och körning. Jag undrar bara hur mycket det är vettigt att en minishettis drar?? Är det ok att sitta en normalstor vuxen och ett barn i sulkyn???? Eller är det för mycket???

Sv: Hur mycket kan en minishettis dra?

San Q skrev:
Jag funderar på att köpa en minishettis, dels som sällskap och dels för ridning och körning. Jag undrar bara hur mycket det är vettigt att en minishettis drar?? Är det ok att sitta en normalstor vuxen och ett barn i sulkyn???? Eller är det för mycket???
Svårt att svara på. Hur är terrängen? Min mini på 73cm. orkar varken dra el. bära något att tala om. Hur stor är din och vart kör du?

Vet flera minishettisar som tävlar, & då drar dom två vuxna i vagnen.
Men hur är den byggd & hur hög? Lätt vagn?

Detta undrar jag också! Har en minishettis på cirka 90 cm. Har ingen bra bild på hur han är byggd, han har dessutom vinterpäls på alla bilder. Här kommer en bild iallafall

masse7_orig_SE.jpg

Om vagnen är tung vet jag inte, har inte köpt den än :D

Fjunet skrev:
Detta undrar jag också! Har en minishettis på cirka 90 cm. Har ingen bra bild på hur han är byggd, han har dessutom vinterpäls på alla bilder. Här kommer en bild iallafall

masse7_orig_SE.jpg

Om vagnen är tung vet jag inte, har inte köpt den än :D
Den där lilla plutten ser precis ut som den jag har här. Fast den jag har är bara 73cm.

Han kan alla gånger dra... Jag har en shettis som är 88 och han drar en ganska tung vagn och en vuxen. Klarar det hur bra som helst, men då kör jag bara på vägar, asfalt och grus.

Uppfödaren sa omkring 300kg att han kunde dra. sen har jag även fått höra att de klarar mer, men det beror ju på i vilken kondis dom är.

Hur lägger man in en bild?

fel knapp, svaret var till fjunet *sorry*

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 381
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 428
Senast: Mia_R
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 025
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka