Hur mycket gräs får dom egentligen i sig med en greenguard?

M

malört


Några frågor till er som använder greenguard hela dygnet när de går på betet :

Hur mycket får de egentligen i sig, är det tillräckligt eller tillskottsfodrar ni med annat grovfoder också?

Hur mycket rids dom, tävlar ni eller skogsrider över sommaren?

Nån som har problem med skav och hur löste ni det?

Nån som fastnat med grimman?

Andra spontana reaktioner från andra som har synpunkter på greenguard ?

Problemet är att vi har 3 hästar , 2 måste ha bete ordentligt och ponnyn (d-ponny) kommer att tävla endel under sommaren o även åka på träningsläger ett par dar.
Ingen av hästarna kan gå själv och betet är inte hemma vid stallet, alltså kan jag inte stalla upp ponnyn ensam. Och vill inte ha de andra hemma för dom behöver äta upp sig o vila.

Funderar på att skaffa greenguard men vill ha ideer från er som har erfarenhet.

Kan dom få i sig hela dagsbehovet med en sån, säker kan den mot slutet av sommaren vara utan då det minskat med gräs men hur gör man bäst?
:confused:
 
Sv: Hur mycket gräs får dom egentligen i sig med en greenguard?

Vi har en D-ponny i stallet som brukar gå med den på hela dygnet. Skav tror jag inte direkt hon har fått. Hon rids 5-6 dagar i veckan, tränar och håller igång. Det verkar i alla fall som om hon får i sig lagom för hon är fin i hullet. Får ca ½kg havre efter ridning. Det är nog väldigt olika hur mkt dom får i sig beroende på hur bra teknik dom har. Bör nog hålla koll på dem i början.
Jag provade ett tag till min häst men det kvittade hur jag satte den, han hade fått av den inom 15 min iaf..
Jag hade nog provat iaf, kan ju vara värt ett försök.
 

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 676
Senast: Badger
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 238
Senast: sorbifolia
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 941
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp