Hur mycket för en Henri De Rivel sadel i Sverige?

A

Asa75

Hejsan!!Jag är ny här och bor i England...jag har hört att dessa sadlar är jättedyra i Sverige, och att man kan sälja en bra dressyr sadel för ca 9000-11000kr. Är detta sant?
Har för till fället en sadel att sälja, men dom går för mycket mindre här! Kan någon hjälpa mig?
:)

Det beror väl helt o hållet på hur gammal den är, men 9-11000 låter väldigt mycket. Tror inte du får sålt för det. Kostar ju ca 8-12000 nya tror jag om det är bra modeller. Jag köpte min 1 år gammal begagnad för 4500 kr.

Jag vet inte vad en dressyrsadel kostar ny här, men en hopp exclusive kostade 9500 hos Granngården i december 2002. Jag köpte min hos en sadelutprovare och betalade 8300 (den var alltså ny).

Immer

En i stallet köpte sin på granngården för 3200kr ny. På rean....

vi sålde en HdR flatback för 2500 på hästaffären där jag jobbade. Den var iofs begagnad, men annars hade vi aldrig blivit av med den...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 620
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: ufot
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka