Hur mycket eller hur lite mat? *långt*

Sv: Hur mycket eller hur lite mat? *långt*

De som äter minst av alla mina hundar i flocken (undantaget charmie än så länge) äter minst 6-7 dl högenergifoder/dag. Vikterna på dessa hundar ligger mellan 8-14 kg.

Hur i hela friden får dina småhundar i sig 6 dl/dag. Det är ju knappt att min ene får i sig så mycket :D

Till TS: Det är ju så individuellt vad hundarna behöver. 4 dl skule mina aldrig klara sig på. Mina käkar Robur performance, ca 6 dl per hund. De väger 22-25 kilo. De är hyfsat aktiva och tappar lätt i hull. Den äldre skulle egentligen behöva ett par dl mer men han får inte i sig mer än max 6 dl, tyvärr.

Är dina fina i päls och hull och blir mätta på det de får så är det lagom, du känner dina hundar bäst :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
523
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 741
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 721
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka