Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja vårt pensionat tar 1500 för en vecka och då betalar de skatt på det också. .Vad tror ni är lämpligt att begära ? Jag känner lite så att jag känner varken hund eller ägare och det blir allti jobbigt med en ny hund Hemma. Känner också att det är snålt. Då pensionat verkar ta 400 dygn ? Och där är hunden i en box .
Vad är det för pensionat . Alla jag kollat kostat minst 400 dygn.Nja vårt pensionat tar 1500 för en vecka och då betalar de skatt på det också. .
Åstorps hundpensionat. En jäkla bit att köra för oss men det enda ställe där vårt hund trivs. Men de andra vi har provat låg också där omkring och då har vi tittat i nästan hela skåne (inte nordöstra)Vad är det för pensionat . Alla jag kollat kostat minst 400 dygn.
Jag är med i en träningsgrupp å fb och en där frågade efter hundvakt en vecka.
Hur mycket tar man betalt ?
Har aldrig träffat hunden innan. Ägaren sa 120 dygn . Är det lite ? Känns lite så.
Vänners hundar passar jag gratis.
Vad man ska ha i åtanke när man jämför professionella hunddagis/pensionat är att de har helt andra utgifter (lokaler, tillstånd, utbildning, kostnader för eventuella anställda), betalar skatt - för det antar jag att ni andra inte gör? - och har diverse försäkringar med mera.
De lever på detta eller har det i alla fall som en viktig bisyssla, till skillnad från andra som glatt stoppar det i fickan.
Jag säger inte att det är fel att anlita någon privatperson men det blir väldigt snett att jämföra "privatpriser" och priser hos yrkesmän som de faktiskt är.
Det låter vettigt.Vad man ska ha i åtanke när man jämför professionella hunddagis/pensionat är att de har helt andra utgifter (lokaler, tillstånd, utbildning, kostnader för eventuella anställda), betalar skatt - för det antar jag att ni andra inte gör? - och har diverse försäkringar med mera.
De lever på detta eller har det i alla fall som en viktig bisyssla, till skillnad från andra som glatt stoppar det i fickan.
Jag säger inte att det är fel att anlita någon privatperson men det blir väldigt snett att jämföra "privatpriser" och priser hos yrkesmän som de faktiskt är.
Tycker också att man kanske ska ta det i åtanke när man funderar över sin ersättning.
Många har jag sett i fb-grupper som vill ha liknande ersättning som hundpensionat eller företag som erbjuder hundpassning/rastning tar t o m.
Min åsikt är att det är lite fult faktiskt, i synnerhet när det förmodligen handlar om svarta pengar (inte konkurrens på schyssta villkor ffa).
Ska man sko sig på det (med samma krav o villkor som övriga) kan man ta marknadsmässiga priser anser jag, annars bör man hålla sig på en nivå betydligt under det i ersättningsgrad.
Sen kanske fundera över: vad gör man när man passar hunden? rastning enbart tex så handlar det inte om många timmar per dyng direkt och timersättningen kan man kanske inte räkna som hög då. Är man mer standby än så och gör många olika saker med hunden kanske man kan ta mer, att man har lokaler som kostar, aktiviteter, bensin etc.
När det gäller kamraters hundar så tänker jag tjänster och gentjänster. Så jag vete tusan om jag hade tagit betalt. Nu har jag inte möjlighet att passa andra hundar pga sambons allergi, men så har det fungerat innan. Det var länge sedan jag lämnade på pensionat (minst 6-7 år sedan) men kan inte minnas att jag betalade mer än 300 kr/dygn för 2 hundar i 1 box och det tyckte jag var dyrt då. Har priserna verkligen ökat så pass mycket?