Sv: Hur mycket är hästen värd?
Var skrev jag "bättre islandshäst"?
Jag skrev "bättre häst" och jag vidhåller att man kan få betydligt bättre häst än så för de pengarna.
Jag har köpt en fin, frisk sjuårig quarterhäst för 3000kr för ett par månader sedan...
Men nej, det är inte enkelt att få just en islandshäst för 10000kr. Jag köpte i och för sig en frisk treårig islandshäst med fin stam för just det priset för 3½ år sedan, men det är inte så vanligt.
Vet inte vilken värld jag lever i men nog är väl 10 000 kr inte så mycket för en islänning (har själv halvblod). Är det verkligen lätt att få en bättre häst för detta pris om man vill ha en islänning och inte en travare? I min halvblodsvärld låter det ganska ok pris för en häst med 'problem'.
Var skrev jag "bättre islandshäst"?
Jag skrev "bättre häst" och jag vidhåller att man kan få betydligt bättre häst än så för de pengarna.
Jag har köpt en fin, frisk sjuårig quarterhäst för 3000kr för ett par månader sedan...
Men nej, det är inte enkelt att få just en islandshäst för 10000kr. Jag köpte i och för sig en frisk treårig islandshäst med fin stam för just det priset för 3½ år sedan, men det är inte så vanligt.