Hur mycke och långt kan en 12 vecors valp gå

Rotterö

Trådstartare
Mamma har köpt en labrador valp. Hane 12 veckor är han.
Det är en kille med mycke energi .
Han springer lätt med på promenaden.
Men hur mycke vågar man gå med en sådan liten hund?
Han springer lös hela tiden . Kan sätta sig om han vill. Han utforskar världen.:banana:

Sv: Hur mycke och långt kan en 12 vecors valp gå

Om man är uppmärksam på valpen så kan den vara med på det mesta men då gäller det att stanna och vila när valpen visar det, sen är det bara att fortsätta :)

Vad blev det för namn på valpen då?

Okej Det är presis så som dom gör. Men alla säger så olika. Gå inte med en liten valp. För lederna.
Men denne lille killen har så mycke energi. Vill vill allt hela tiden.
Han är så gott som helt torr. Säger till när han vill ut. Gör duktig. Kan redan sitt o ligg. Han går redna på ordet aport. Helt inormt duktig.
Älskar att åka bil. Lyhörd .

Jo han heter icon i stammtavlan så det blev Conny:banana::banana::banana::banana:
En kanon fin labrador

Vad kul att det gått så bra och att han är duktig.
Men jag ville att han skulle heta Laban:D men Conny var fint också.

Vad har han för färg då?

han är svart med en vit fläck på bringan
godkänt
Ja han är en kanon fin kille
Ska snart se om det går bra med min rottis tik snart 2 år. Dom har bara fått nosa genom staketet
min är lite vild o stor ännu för den lille

Laban va fint namn

Då tror jag du kan gå hur långt som helst!'

Han har ju möjlighet till valfritt tempo och kan vila.
Du får väl bära hem han om han somnar ;)

Mamma har köpt en labrador valp. Hane 12 veckor är han.
Det är en kille med mycke energi .
Han springer lätt med på promenaden.
Men hur mycke vågar man gå med en sådan liten hund?
Han springer lös hela tiden . Kan sätta sig om han vill. Han utforskar världen.:banana:

Med en så ung valp skulle jag inte gå regelrätta promenader. Ute: ja, utforska: ja, leka: ja, men inte med på promenad - annat än mycket korta.

Om nu valpen är högintensiv skulle jag lägga mycket träning på passivitet redan från början. Inte bygga upp en kondis som bara kommer att göra att hunden kräver mer för att inte klättra på väggarna. En kondis som gör att han sliter onödigt på kroppen i ung ålder när den har fullt upp med att växa.

Vad säger uppfödaren?

Med en så ung valp skulle jag inte gå regelrätta promenader. Ute: ja, utforska: ja, leka: ja, men inte med på promenad - annat än mycket korta.

Om nu valpen är högintensiv skulle jag lägga mycket träning på passivitet redan från början. Inte bygga upp en kondis som bara kommer att göra att hunden kräver mer för att inte klättra på väggarna. En kondis som gör att han sliter onödigt på kroppen i ung ålder när den har fullt upp med att växa.

Vad säger uppfödaren?

Givet vis går dom inte långpromenader på 1 mil.
De kanske går 1 - 2 km
Dom gör inte det tex varje dag.
Det jag undrar va om man kan gå en bit
Dom tränar avslappning med honom
Han slappnar av i sin bur inne .´Blir ko lugn
Dom är vana hund ägare har haft schäfer innan.
Det va bara jag som undrade.

Och jag svarade hur jag skulle göra, och undrade vad valpens uppfödare har för filosofi. Det skiljer ju mellan uppfödare vad man har för idéer.

Okej

Har du fler bra tipps på passiv träning, så ge bra förslag.
De gör mycke hjärn träning o nos träning inne. Det blir han trött av. Så får han vila . det gör han mycke

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 799
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 734
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V