Hur mkt välling?

Charlotte1975

Trådstartare
Har en dotter på 20 månader. I kväll drack hon 8 dl välling.:eek: (var inte hemma själv då) trots att hon ätit ovanligt bra under dagen. Känns som väldigt mkt? Hur mkt välling dricker era barn?

Sv: Hur mkt välling?

Ja, det skulle knappt jag få i mig. Att dricka 8dl vatten i ett svep är mycket det OM man inte tränar samtidigt.

Oj! Hon måste ju kissa floder?
Vår jänta är 16 månader och får i sig runt 1,8 - 2 dl välling på kvällen. I och för sig är hon liten i växten (har stl 80 i kläder) men stor i maten.
Har hon ätit dåligt till middag så kan hon få i sig ca 3 dl men då är blöjan väldigt tung på morgonen.

OJ 8 dl?! Finns det någon grövre sort hon kan prova som kanske mättar mer?

Min dotter har inte druckit välling sen hon var ett ungefär, så jag har inte riktigt koll på vilka sorter som finns....

9 månader - ingen välling. (ammar inte heller).
hon åt välling ett tag men sen kastade hon iväg flaskan..:p (man somnar om man äter välling ;) :D ) och vi var inte sena att haka på och tog bort det helt o hållet. :)

Vi har upplevt det med alla våra barn, plötsliga vällingtoppar trots att de ätit bra. De har dock druckit under natten och inte vid ett tillfälle kvällstid. Fast sedan har de fasat ut själva och så småningom självmant slutat med vällingen (ena dricker fortfarande, de andra slutade vid ca 2,5 års ålder om jag minns rätt). De har alla följt sina kurvor och växt bra.

jag tror inte du behöver oroa dig utan se det som en engångshändelse och försöka få till bra kvällsmål.

Senast ändrad:

Mitt första barn kunde också drick enorma mängder välling. Det fick dock att fasa ut efter ett tag och nu dricker han 3dl, vilket nog, är ganska normalt. Men han kan lätt äta två mackor också...

Vad använder du för välling? Pröva gör mindre men lite tjockare? Prova en storlek större på vällingen dvs om du använder 15 månaders eller ett års byt till tex 24 månaders och sedan gör den lite tjockare.

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 627
Senast: amsway
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
4 781
Senast: MiaMia
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 093
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 346
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar