Hur mkt skiljer det sig mellan din häst och dig?

Sv: Hur mkt skiljer det sig mellan din häst och dig?

jag är 170 o min häst är 165 i dagsläget, bara 4 så tror hon växer lite till=)

Jag är 163 och rider allt från mycket grova B-ponnysar till stora hästar.
Bäst känns det när jag rider maxade D, inte allt för smäckra.
Själv äger jag en grov ponny på 137,5cm som bär upp min längd väl, men hade hon varit smäcker så hade jag sett lång ut.

Att jag kan rida så pass smått som B-ponny beror mycket på att jag är hemskt lätt i kroppen.

MVH Konstantine

Senast ändrad av en moderator:

jag är 160 och hästen 162 :)

jag är ca: 164 typ och min häst är 135-136 :smirk:

han är viktbärande och jag ser inte stor ut på han , så det bror på hur hästen ser ut och så , fråga någon om du ser för stor ut på han det gjorde jag när jag köpte min ponny:angel: " kasper"

Jag är 168 cm, mina hästar är 154 och 162 cm :) Alltså ungefär 5-15 cm i skillnad.

jag är 170, hästen 160, fullblod å smala typen.. JAG tycker att jag ser lång ut, kan kännas liten när hon inte går i form utan bara kör upp huvudet å studsar runt.. men annars är det rätt mkt häst å rida...

jag skulle aldrig sätta mig på en för liten häst... ser bara dumt ut, å till vilken nytta?
sen tycker jag att många överdriver det där med viktbärande... 80kg på den lilla?
skulle inte sätta upp nån på min (att rida regelbundet) som väger över 65kg.

Jag är 161 cm och min häst 154 cm. Det känns helt perfekt, min idealhöjd! Jag kan rida D-ponnyer, men föredrar en något högre häst. Jag tycker att du skall satsa på en större häst. :)

Är 168(57kg) själv och hästen är 156(4år). Ganska smäcker men bräddar sig hela tiden.:) passar mig som handen i handsken

Min ponny är 146 och jag är 1.64 ungefär. Ponnyn är dock grov och bär upp sin ryttare bra så jag passar som handen i handsken på hans rygg.

Dock låter det som om du kommer vara lite stor på en c ponny. men jag har ju inte sett varken dej eller hästen så

Tycker det verkar vara i minsta laget.
Iofs ska jag väl inte säga så mycket, jag har en c-ponny på 138 cm, och jag är 162.

Ser jag stor ut?
http://img.photobucket.com/albums/v677/Bladluz/DSC02061.jpg

gränsfall.. men du är så lätt, å ponnyn kräver sin ryttare, så i ditt fall tycker jag att det är mer eller mindre perfect match ;)

om du skulle växa mer så skulle det inte vara rätt ponny, men nu är du ju mini å kommer nog inte växa så ;)

Hästen såld nu, men hon va 160 och jag är 166. Det var perfekt - tycker jag. Har även ridit ponnyer runt 135 och hästar upp till 176... *puh* Pga. lång överkropp ser jag rätt stor ut på mindre ponnyer.

Jag är 163 lång, väger dock inte speciellt mkt, och pollan är 147,5 cm.
I dressyren ser jag perfekt ut på henne, men i hoppningen så ser jag nästan liten ut.
Fast alla blir så förvånade när jag säger att det är en ponny. :p

Min ponny är 137cm och jag 157cm.
Om man är för stor eller inte beror ju mest på hur hästen ser ut i kroppen.

jag är 177 typ & hon är 161.. hon kommer på måndag! :D

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 918
Senast: iNHALE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 307
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar