*Ridbana skulle enligt muntligt löfte va fixat 1Maj o det e fortfarande inget gjort pga att "hyresvärdarna har för mkt med "sitt".
Det kan vara så att det blivit försenat, men då tycker jag att personerna som lovat er ridbana en viss tid ska berätta varför och säga när det blir gjort.
*Vi har ingen el i våra hagar.
jag skulle inte vilja släppa min häst i en hage utan el, de upptäcker dom för eller senare
*Vi får inte under ngr somhelst omstädigheter sätta på lyset i stallet sommartid eftersom el kostar pengar (!).
Oj, om jag stått i de stallet hade han inte varit lycklig på mig, jag har tänt alltid när jag är i stallet, även mitt på ljusa dagen, har ändå fönster i hela stallet & i varje box. Men självklart så tycker jag att man ska släcka när man rider iväg eller åker hem
*Dom byter inga täcken o tar inte av utetäcket om ägaren vart där på dan.Det får man alltså åka ut extra för. (gäller höst,vinter o vår).
De gör inte vår stallägare heller, men däremot så hjälps vi som har häst där åt.
*Det finns ingen värme i sadelkammaren även fast bonden som äger stallet har köpt elelement till oss. Ytterligare igen el kostar pengar.
Prata med honom om detta, de behöver ju inte vara VARMT i sadelkammaren, men under vintern så kan man ju ha så det är några grader varmt där iallafall
*Dom räknar kallt med att man ska skura o måla sin box o väggar "runt i kring den". Annars blr det ett j-a liv.
Jag tycker man lämnar boxen/stallet i det skick det var när man kom, skulle absolut inte ställa mig o skura en box om den inte var det när jag kom dit.
*Ofta när man kommer till stallet så har dom flyttat runt på hästarna i hagarna för att dom tycker det. Utan att förvarna, så man irrar runt o letar efter sin häst som man sen hittar med nya "kompisar" i fel hage.
Om det hade hänt mig så hade jag blivit skitförbannad... Lär din häst attack
Nu har hyrasvärden ringt till mig o frågat va felet e o varför jag vill flytta. Jag svara att jag va trött på höjda hyror med lägre standard. Sa allt jag nämt ovan plus lite till. Hon kontra med: Du anar inte hur mkt jag har att göra med jobb,huset o skolan!
Äsch, efter de jag läst så hade jag faktiskt flyttat därifrån, verkar inte vara ngt ok ställe ...
Är det verkligen mina problem? Kan man inte ställa krav som hyresgäst? Gäller inga muntliga avtal?