J
JennyTuff
Sv: Hur mkt kan man kräva?
Jag säger bara TACK!
Jag tycker att man borde ha rätt att ställa lite krav så länge det är "skäligt". Vi fick en liten hyreshöjning nu till hösten men ingenting har eller kommer att förbättras/förändras vad vi vet. Fortfarande avloppsbrunnar som inte funkar, sadelkammaren är inte uppvärmd och det finns inga planer på det vad vi vet, uppbindningsplatsen som nån hade sönder är inte lagad och när jag frågade när de ska sätta upp en ny fick jag svaret "du får fixa det själv om du vill ha den". Borde man inte kunna kräva att saker som går sönder i stallet och runt omkring lagas?
Man borde väl åtminstone kunna kräva svar på vad hyran går till? I mitt fall tror jag att höjningen blivit för att endel valt att flytta och då måste vi som är kvar täcka kostnaderna. Det är väl ok så länge hyran sänks när boxarna fylls kan jag tycka. Och har man som i TSs fall blivit lovad en fräsch ridbana till ett visst datum borde man kunna kräva ett svar på när den blir klar. Hyresvärden borde ha någon form av plan för det menar jag.
Jag säger bara TACK!