hur mkt chans ska man ge ett dagis?

Sv: hur mkt chans ska man ge ett dagis?

Vi har tre olika specialkoster på vår avdelning. Jag har även vikarierat där det finns vegetarianer, sådan som inte äter fläskött etc. Detta gäller ju även från det barnen är små. Jag tycker att det känns helt omöjligt att smyga bort med något sådant. Det är ju något de måste lära sig. Våra stora barn håller reda på varandras smörpaket och olika kastruller och tycker inte att det är konstigt alls. Det gjorde de förresten redan när jag jobbade med 2½åringar, de visste varför "Anna" fick annan mjölk och egen sås, eget pålägg etc.

Att anapassa all frukt efter ett barn som är allergiskt tycker jag heller inte är okej. Då skulle våra barn ALDRIG få äta äpplen som de verkligen älskar och som är så lätt att ta med och skära i t.ex. skogen. Sen behöver vi bara ta med en "specialfrukt" till han som är allergisk. (Eller morötter eller något annat som passar, smörgås etc)

Men jag tycker att det är helt rätt att reflektera över hur det känns och tycker fortfarande att du ska söka en annan plats. Utifall att...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 053
Senast: ako
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 593
Senast: YorkWann
·
Småbarn Min dotter skolas just nu in på förskolan. Hon är 14 månader. Lite bakgrund: Det påbörjades onsdagen den 2:a april på ett helt...
Svar
2
· Visningar
1 417
Senast: Lupino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp