Hur mkt är normalt att ge??

W

Warmia

Jag ger mitt dräktiga sto Basic E-vitamin med selen. På doseringslistan står det att man kan ge från 6ml till 60ml..... Det är ju en riktigt stor skillnad, hur mkt ger man normalt till ett högdräktigt sto?
 
Sv: Hur mkt är normalt att ge??

Du får ju räkna efter hur mycket hon behöver först och främst. Behovet är 0,2 mg/100 kg häst oavsett den är dräktig eller inte. När du väl vet behovet får du ju kolla hur mycket selen Basic innehåller per ml och dosera efter det...
//marti
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 223
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 758
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp