Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes, så är det väl? Oceanien är väl Australien, NZ, PNG och Fiji och dom där? Salomonöarna? Det som man kallar Söderhavet liksom.(Men Oceanien är väl ändå en världsdel som innefattar Australien, Nya Zeeland mfl och ligger inte på någon särskild sida om Australien? Eller finns det ett till Oceanien?)
Oceanien är en världsdel som består av Australien, Nya Zeeland, Nya Guinea samt öar och ögrupper i Stilla havet med undantag för öar längs Asiens och Amerikas kuster ... Öområdena kallades tidigare för Söderhavsöarna.
Oceanien är den till ytan minsta världsdelen. Australiens relation till begreppet Oceanien har inte alltid varit helt klar. Tidigare var det vanligt att man med Oceanien endast syftade på öländerna i Stilla havet, och att man som term för hela området använde "Australien och Oceanien" eller "Australien med Oceanien", men i dag betraktas Australien som en del av Oceanien.
Mina geografikunskaper känns lite som små öar av kunskap i en ocean av okunskap.
(Men Oceanien är väl ändå en världsdel som innefattar Australien, Nya Zeeland mfl och ligger inte på någon särskild sida om Australien? Eller finns det ett till Oceanien?)
(*viskar* Vad fasen är PNG?)
Psst...Från en oinsatt till en annan: Papua Nya Guinea!
Jag måste verkligen uppgradera mitt bredband.
Vilket roligt test! Fick 600 poäng och överträffade förväntningarna på mig själv med råge. Missade på hausa, dari och malajiska. De två förstnämnda har jag aldrig ens hört talas om.