Hur många språk känner du igen?

Sv: Hur många språk känner du igen?

Verkligen inte! Dessutom hade jag lite tur ibland med språken också, fick en del språk som jag känner igen utan problem. Men naturligtvis vill jag tro att jag har ett fint språköra också. ;) :D

Verkligen inte! Dessutom hade jag lite tur ibland med språken också, fick en del språk som jag känner igen utan problem. Men naturligtvis vill jag tro att jag har ett fint språköra också. ;) :D

Absolut och naturligtvis att vi har exeptionellt språköra! :D

Jag lyckades få svenska :p. Jag klarade den faktiskt!

350 poäng fick jag.
Missade på vietnamesiska, gujarati och dinka.

Edit: Ska man fortsätta en runda till eller hur gör ni för att få så höga poäng? :O

750 på andra försöket :D

Senast ändrad:

950. Är road av språk och har hyfsat språköra men höll andan efter en del svar.
Missade på lettiska(!), farsi och ett till som jag inte minns.

Jag har kört några gånger men inte lyckats komma i närheten av min första poäng, jag hade helt klart tur med språken och svarsalternativen. När jag fick fem afrikanska språk som svarsalternativ var det inte direkt skicklighet som avgjorde huruvida det blev rätt eller inte... :o

Då hade nog jag också tur när jag gjorde testet. Om jag ställts inför fem olika afrikanska språk hade jag inte haft en susning, är jag rädd.

450 fick jag ihop, minns inte vilka språk jag missade på dock. Blev lite knepigt när man hade många svarsalternativ ;)

Då hade nog jag också tur när jag gjorde testet. Om jag ställts inför fem olika afrikanska språk hade jag inte haft en susning, är jag rädd.

Jaså? Vid en gissning mellan totalt okända språk klickade jag på South Efate, det var rätt och jag hävdar bestämt att det var mitt fenomenala språköra som ledde mig! :meh:

(eller inte)

Och ja, jag trodde att det var ett afrikanskt språk innan jag kollade upp det. :o Till mitt försvar talas det av 6000 personer.

Nää, det måste ju vara asiatiskt va?

Aldrig hört talas om det för övrigt.

Det är ett polynesiskt språk som talas på en ö i Oceanien.

Jag är uppenbarligen bättre på språk än på geografi! :o Jag fick verkligen fundera över oceanien...liksom vilken sida av typ australien det låg vid.Sen kom tvivlet och då insåg jag att i min värld skulle oceanien mycket väl ligga typ vid filippinerna...efterson nihpredil skrev asiatiskt....:D

(ps - jag skäms, men visst ligger filippinerna vid ett hav? :o)

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 089
Senast: malumbub
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 484
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
19 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka