Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med min förra arbetsgivare hade jag 30 semesterdagar. Jag har nu en ny arbetsgivare och plötslig så har jag bara 24 semesterdagar...Jag är 56 år och trodde att antalet semesterdagar hade något samband med ens ålder, men tydligen inte,
Min man har 35 dagar och jag 32. Vi är lika gamla. Det har med avtal att göra, inte ålder.Med min förra arbetsgivare hade jag 30 semesterdagar. Jag har nu en ny arbetsgivare och plötslig så har jag bara 24 semesterdagar...Jag är 56 år och trodde att antalet semesterdagar hade något samband med ens ålder, men tydligen inte,
Grunden i semesterlagen är 25 dagar per år. Byter man jobb kan man ha färre betalda dagar, men man ska inte kunna ha förre dagar totalt.Med min förra arbetsgivare hade jag 30 semesterdagar. Jag har nu en ny arbetsgivare och plötslig så har jag bara 24 semesterdagar...Jag är 56 år och trodde att antalet semesterdagar hade något samband med ens ålder, men tydligen inte,
jag har nog en 25 sparade dagar oxå som jag tänkte försöka göra något kul med....Nu har jag 41 dagar som jag tänkte försöka ta ut i år. Känns helt bisarrt att vara ledig så mkt.![]()
jag har nog en 25 sparade dagar oxå som jag tänkte försöka göra något kul med....![]()
tycker oxå det ska blir skönt att ha dig på närmare håll...Du får ha kul åt mig med.Min tredagarstripp till Uppsala/Stockholm blir enda resan i år. Ska bli sååå skönt när jag har flera potentiella hästvakter i närheten, så jag kan resa lite mer.
![]()
tycker oxå det ska blir skönt att ha dig på närmare håll...![]()
![]()
Jag tycker att vi ska vända på det. Förstår inte varför världen ser ut som den gör. Den som kom på detta med anställning ska ju seriöst ha spö. Man borde jobba 2 dagar i veckan och vara ledig 5. Inte tvärtom. Och ifall någon klagar på det kan vi ju vända semestern så att vi jobbar 5 veckor och är lediga resten av året. Det tycker jag är mer rimligt.Jag tycker att det är fullt rimligt att ha semester ungefär 50% av tiden![]()
Framförallt vad man går på för sorts avtal. Har man målstyrd arbetstid ser det ju ut på ett vis till exempel.Är det inte också beroende på yrke?
Jag tycker att det är fullt rimligt att ha semester ungefär 50% av tiden![]()
Jag tror det handlar om att man antas behöva mer tid för återhämtning när man blir äldre.Jag fattar faktiskt inte varför man skulle förtjäna mer semester bara för att man är äldre. Idiotiskt system.