Hur många katter?

Sv: Hur många katter?

Jäkligt smart att låta en kattunge springa lös i ett stall hörru! :mad: :mad:

Han var iaf 8 veckor! han sprang lös när hästarna stog i boxarna. Men ägaren till den andra hästen glömde stänga in honom i sadelkammaren när hon skulle ställa upp sin häst i gången!!!!! Så mitt fel va det inte, hans andra syskon i stallet bredvid sprang lösa hela tiden!!!

Då var det den människans fel då.. Skrämmande att de i det andra stallet inte värdesätter katters liv mer.. Fast varför skulle dem när man kan få dem helt gratis? :crazy:

Det är väl rätt vanligt att kattungerna vistas fritt i stallet, många stallkatter är heller inte riktigt tama, så inte säkert det funkar att stänga in hona+ungar nånstans.

Numera är mina två stallkatter kastrerade, men tidigare har det funnits katthonor som bara kommit flyttande dit, och när dom har fått ungar så har dom oftast lagt dom nånstans på höskullen. Om en kattunge då skulle få för sig att gå ned till hästarna är ju inte det något man kan förhindra.

Min ena stallkatt blev trampad på sin tass då han var mindre, stackarn, vi åka till kliniken och sy hans lilla tass. Verkade dock inte lära särskilt mkt av det, han springer fortfarande i benen på hästarna, ligger gärna mellan frambenen på dom, till min stora skräck! :eek:

Förutom dom två i stallet så har jag fyra katter hemma. Alla bonnkatter. :)

åtta veckor? ALLDELES för liten för att ha lämnat mamma.
En kattunge är som ett spädbarn. De ska inte springa runt i stall..
Tragiskt att det gick som det gick :(

Det är därför jag tycker att man ska kastrera sina utegående katter, speciellt om man inte har en lämplig uppväxtmiljö till de kommande ungarna. Men det är ju självklart svårt att göra något om en halvvild hona kommer och föder sina ungar i ens stall.

Jo jag håller med dig. Har ju som sagt steriliserat honan och behållit en av hennes ungar, som är kastrerad. :)

Ja kanske hade glömt att berätta det. Men mamman till kattungarna bor granne med oss och kom så ungen fick dia. Kattmamman bodde nästan hos oss. kattungen fick flytta hem tidigare för att hans syskon knuffade bort honom när de skulle få mat. Så vi tog hem han och han fick mer mat :D han växte riktigt mycket den veckan. Så mamman kom varje dag o tog hand om han! O hon tog ibland med sig hans syskon så de fick hälsa o leka. Sen gick hon hem me dem o matade dem. Men hon va nog mer hos våran kattunge än de andra.

Otroligt tragiskt sätt att dö på =( Hoppas det gick fort iaf.

Jag har fyra innekatter som alla är kastrerade, id-märkta och vaccineras regelbundet.

3 huskatter och en Norsk Skogkatt. Två honor och två hanar. Huskattshanen tog vi över efter en som var allergisk. En av honorna är från KKS och den andra hittade vi här en natt. Hon jamade nåt förskräckligt, så vi tog in henne, satte upp lappar och annonserade i två olika tidningar men ingen ägare hörde av sig =Z

Jag undrar ofta vad som har hänt, om det är nån som dumpade henne helt sonika där eller hur det gick till.

Vi har en katt, han är vårat lilla hustroll, han gör precis som han vill ;) men vi tillåter det med annars kan han ju gå o sura i flera dagar :D Vad vore livet utan katt...

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 167
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 223
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
7 240
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar