Hur många jeans?

För att besvara frågan så har jag tre par jeans som jag använder just nu, men 8 gånger av 10 har jag klänning eller kjol på mig, och strumpbyxor. 1 gång av 10 svarta byxor som jag har dubbletter av, och resten av tiden jeans.

2 par hela, flera trasiga som inte används särskilt mycket idag. Båda blå och liknande modell, så tråkig är jag. Tycker att det är rätt lagom. Använder dessa två, det är sånadär som ska hålla i all evighet och känns väldigt lagom för min del. Om ett par behöver tvättas har jag ett par att använda.

Precis så känner jag det. Jag VILL egentligen inte ha fler, tre par är precis lagom tycker jag och fyra bra par som jag har nu kommer räcka i flera år, men 200kr inkl. frakt är billigt ...
Släng in dem längst in i garderoben där de får vänta på bättre tider. Eller ännu hellre, ta de mest slitna av dem du har och börja rida i dem :p

Hur många par jeans (som används) har ni?

Jag har möjlighet att köpa ett par Lee i min favoritmodell med 70% rabatt men har redan fyra par och det känns som onödig hamstring med ett par till, sliter ungefär ett par per år. Samtidigt är priset lockande.

Har 19 par jeans. 10-12 par är väl lite mer favoriter än de andra och används något mer. Har nästan jämt jeans på mig.

Jag har möjlighet att köpa ett par Lee i min favoritmodell med 70% rabatt men har redan fyra par och det känns som onödig hamstring med ett par till, sliter ungefär ett par per år. Samtidigt är priset lockande.

KÖÖP!
Rätt som det är så slutar dom att tillverka modellen. :)

Typ 4 kanske. Använder i stort sett bara ett par, även om jag har två till av likadan modell, så är dom inte riktigt lika snygga och sköna som mina favoriter.

Tre - trodde jag, tills jag gick ut i garderoben.

Ett par svarta, ett par mörkblå, ett par ljusare blå med slitningar, samtliga smala stretchjeans, är de som används till vardags. Samtliga Levi's.

Jag hittade också
Ett par blå/svarta bootcut stretchjeans som blivit hängande pga att bootcut inte känts sådär. Men de är snygga, så får hänga kvar.
Ett par mellanblå Acnejeans i boyfriendmodell - sköna, stannar kvar
Ett par lilagrå från Hope, ganska raka, snygga - måste komma ihåg att använda.
Ett par korta som jag kommer att ha i sommar
Två par vita jeans
Ett par tunna svarta vaxade jeans, har nog passerat bäst-föredatum - mkt väl använda
Ett par smala blå som jag fick av en kompis - måste prova dem

Och till sist - ett par som köptes på rea, 70%, i höstas och aldrig använda.... MEN mörkblå, smala jeans i samma modell som de svarta jag använder så ofta så de kommer att komma till användning.

Använder ofta jeans, men har för mycket kläder öht så jag måste börja rensa....

Jag har fyra par som jag använder lite mer regelbundet, sen har jag ett par med hål som jag mest använder på sommaren för att det blir för kallt annars, samt ett par jeansshorts.

Haha... Jag har 36 par jeans och alla passar! Väldigt dyra märkesjeans också. Men jag använder nästan aldrig jeans numera så de ligger bara nerpackade.... Snacka om bortslösade pengar. :crazy:

Men köp människa, det går åt!
Jag har väl runt 15 par jeans (varav fem par är exakt likadana Lewis:love:). Några par är dock så pass slitna att de borde slängts för flera år sen, men de är ju som skönast precis innan man slänger dom:D

Över tio par iaf!
De jag har på mig idag är ett par favoriter, borde vara iaf tio år gamla. Smala gråa lindbergjeans. Men de börjar bli för slitna för att ha på jobbet. Framför allt sömmarna på insidan av knäna börjar bli skabbiga :(

Ett par riktiga rejäla jeans är alltid värt att köpa om man hittar till bra pris! Jag tycker att det är svårt att hitta vettiga jeans för summor under "fantasi". Ska man ha i riktigt jeanstyg och inte HM-sladder-tyg så hamnar det ju bra över tusenlappen i butik. :nailbiting: Jag har bara tramsbyxor som förvisso är i jeansmodell men typ röda, leopardmönstrade, någon är i fånig stretch etc. Det gör i och för sig inte så mycket för jag är ganska ombytlig i min klädsmak så jag bör inte köpa för dyra plagg...

Jag använder inte jeans, men förespråkar hamstring av favoritplagg rent allmänt. Köp!
Exakt!
Vanliga jeans har jag inga alls. Jeansleggings gillar jag men har just nu bara ett par jag kan ha. (och det märket har upphört :cry: ). Hittar jag favoritplagg (lite mer tidlösa varianter) till bra pris så bunkrar jag gärna för det går åt.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
336
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 306
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar