Hur många jeans?

Ett par supermjuka, inköpta för en vecka sedan samt ett par hängselbyxor i jeans. And that's it. På jobbet har jag uniform, i stallet har jag blåkläder, hemma har jag pyjamas och till vardags bär jag kjol eller klänning, så jag är nog inte så värst mycket jeansperson av mig :)
Hade dock köpt dem om jag var du, förbrukningsvara så du kan ju alltid spara dem - så småningom tjänar de ju sitt syfte!

Hur många par jeans (som används) har ni?

Jag har möjlighet att köpa ett par Lee i min favoritmodell med 70% rabatt men har redan fyra par och det känns som onödig hamstring med ett par till, sliter ungefär ett par per år. Samtidigt är priset lockande.
Runt 6-7 st som passar o är fina!

Jag har mängder men använder kanske fem par. Avskyr att köpa kläder, så jag måste tvinga mig ut att handla. Då köper jag massor för att slippa göra det snart igen.

Jag har möjlighet att köpa ett par Lee i min favoritmodell med 70% rabatt men har redan fyra par och det känns som onödig hamstring med ett par till, sliter ungefär ett par per år. Samtidigt är priset lockande.

Mer än 10, vilka går lite i perioder

Inga. :P antingen går jag i mjukisbyxor (stallet) eller så har jag strumpbyxor och kjol eller klänning :)

Två par ganska hela och ett helt gäng nästan bortom hopp i trasighet.
Tycker att fyra stycken är ganska många att hålla reda på, om man inte rider i ett par eller så.
Samtidigt skulle jag inte kunna låta bli 70% rea om jag hade råd just då på ett favoritmärke.

Tre par brukar jag ha i perioder när jag nästan bara har jeans. Just nu verkar jag ha bott in mig i klänning och kjol till 50% av tiden. Kanske för att jeansen har varit lite väl trasiga ett tag (körde en lagningsdrive nyligen) och nya jeans är så nedrans dyra.

Senast ändrad:
Har nog 5-7 par jag använder regelbundet.
Sen massor av par som väntar på lagning eller en resa till klädinsamlingen :)

70% på favoritjeans.. Då hade jag köpt på mig flera par.
Om det är så att de säljer ut modellen kanske det kommer bli svårare att köpa senare.

Tycker att fyra stycken är ganska många att hålla reda på, om man inte rider i ett par eller så.
Samtidigt skulle jag inte kunna låta bli 70% rea om jag hade råd just då på ett favoritmärke.

Precis så känner jag det. Jag VILL egentligen inte ha fler, tre par är precis lagom tycker jag och fyra bra par som jag har nu kommer räcka i flera år, men 200kr inkl. frakt är billigt ...

5-6 par. Alla 501 o r. Köper ett gäng när jag är "hemma" i US. :D Billigt

Jag får nog sova på saken, det här blir inget lätt beslut ... och ni har svarat ganska blandat så ingen riktig vägledning där. :)

Jag har nog minst 10 par, varav 3 är svarta och de andra olika tvättar. Köper kvalitetsjeans (acne) som håller länge. De senaste har jag dessutom köpt på Tradera :up:

Precis så känner jag det. Jag VILL egentligen inte ha fler, tre par är precis lagom tycker jag och fyra bra par som jag har nu kommer räcka i flera år, men 200kr inkl. frakt är billigt ...

Jag skrev ovan att jag har tre jeans, men det är inte hela sanningen - utan de tre är de jag använder. Jag brukar faktiskt köpa på mig när jag hittar min modell och storlek billigt som sedan bildar ett litet lager att ta av efterhand som de slits ut. Jag köper alltid på Tradera - helt oanvända eller nästan oanvända Nudiejeans kan man få för 200-250 kr inklusive frakt - och då slår jag till. :) Jag har inte köpt jeans i affär på minst 10 år.

Till det priset hade jag köpt! Du vet ju att du kommer gilla dem. Men jag har dåligt med respekt för pengar också, tänker att " det var ju inga pengar" men efter 5 såna köp märks det lite mer.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
336
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 306
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar