Hur många jeans?

labb

Trådstartare
Hur många par jeans (som används) har ni?

Jag har möjlighet att köpa ett par Lee i min favoritmodell med 70% rabatt men har redan fyra par och det känns som onödig hamstring med ett par till, sliter ungefär ett par per år. Samtidigt är priset lockande.

Har 2 par. Ett par smala och ett par raka. Sliter upp jeans ganska fort men har bara 2 eller ett par åt gången.

Jag har nog 4-5 men då använder jag dem som arbetsbyxor också.
Fast räknar jag så så har jag nog 4-5 också. Dvs trasiga och skabbiga byxor som jag arbetar i ute och målar i. De räknas dock inte till antalet byxor, då de bara väntar på att kasseras :p

Tre par som används till jobb och vardag: ett par "jeansblå", ett par mörkbå och ett par svarta. + Ett par som används till vardag/trädgårdsjobb etc.

Det är fler än jag haft samtidigt innan i hela mitt liv, tror jag. Brukar vanligtvis ha 1-2 par och lagom till jag köper ännu ett par går något av de gamla sönder...

Två par vanliga jeans, och tre par stretchjeans. Så fem då. Det räcker gott och väl för min del. Men hade jag hittat ett par superfina som jag ville ha skulle jag helt skamlöst kunnat tänka mig att köpa dem också.

Däremot går jag ungefär en gång om året och lämnar in kläder till Myrorna. Allt som inte används inom en viss tidsram ska bort. Jag avskyr saker som bara ligger...

Jag är tvärtom, har många jeans som jag använder länge. De flesta håller många år.
Använder både hemma och på jobbet. Har väl ca 8 som jag använder mycket. (1 par svarta, 1 par ljusa, 2 mellanblå, 1 par mörkablå, 1 par vinröda, 1 par marinblå och 1 par beige) Sen har jag väl typ 3 som jag använder till lite mer skitgöra. (1 par mörka, 1 par ljusa, 1 par svarta)

Mycket möjligt att jag har fler som jag inte tänkt på.

Fast alla är inte jeans, en del är byxor av annat tyg men i jeansmodell typ.

Fast räknar jag så så har jag nog 4-5 också. Dvs trasiga och skabbiga byxor som jag arbetar i ute och målar i. De räknas dock inte till antalet byxor, då de bara väntar på att kasseras :p

Jag arbetar i mina 8-17 ;). Sen har jag ytterligare par som jag har i stallet, så oftast tre par igång samtidigt.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
336
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 306
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar