Hur många hundar på dagis?

falukorw

Trådstartare
Finns det någon lag på hur många hundar som ett hunddagis får ta ut samtidigt?
Igår så träffade jag på dagiset som ligger i närheten av där min mamma bor och en ensam tjej var ute med 13! hundar, varav två var lösa. :crazy: Var blandat stora och små. De brukar ha många hundar med sig 8-10 stycken men det här var rekord.

Skulle inte vilja träffa på dom när jag är ute med mina hundar. Och jag undrar om ägarna till alla dessa hundar vet om att de är ute så många åt gången, känns inte som om det blir någon kvalitetstid direkt. I mina ögon verkar det helt otroligt att man kan ha koll på alla dessa 13 hundar.

Väntar bara på den gången det händer något...
 
Sv: Hur många hundar på dagis?

hehe, kan riktigt se det framför mig...13hundar varav 10 får vittring på en hare o börjar dra iväg med tjejen :rofl:

Känns som hon inte har så mycket att sätta emot där inte.

Skämt åsido...
Vettefan om jag skulle gilla tanken på att min hund gick tesammans med 12st andra vovvar.
Risken att ngn sliter sig eller så lär vara rätt så överhängande.
 
Sv: Hur många hundar på dagis?

Vad vet du om den tjejens ledarskap ? Visst kan väl en stor flock samsas om det råder harmoni i flocken. Sedan vet du inte om hon tex går någonstans och släpper dom/en del osv eller aktiverar...du ser bara en med 13 hundar.

Vad menas med kvalitetstid ? Kan man inte ha det hemmavid, tex på dagiset ? Måste det ske ute ?
 
Sv: Hur många hundar på dagis?

Jag har svårt att se hur dessa hundar kan göra ifrån sig, såg mest ut som ett virrevarr med koppel och hundar där de som var i mitten inte kan gå ut och kissa/bajsa. Där de har dagiset finns inte en rastgård på gångavstånd och jag skulle inte tro att de släpper hundarna lösa.

Ledarskapet vet jag ingenting om alls eftersom jag inte känner personen i fråga.
 
Sv: Hur många hundar på dagis?

Jag har också ett hunddagis i närheten av mig, de brukar ju hålla till i bland annat tantolunden, Gärdet och rålambshovsparken, vad jag vet.
Ute på Långholmen stöter man på dem ibland också.
Tycker oftast att hunddagisen ser rätt harmoniska ut, på det jag tittade på innan det var 100 att vovven kunde följa med jobbet var de ute och sprang lösa ca en timme om dagen.

Det var också krav på att hunden skulle kunna gå fint i koppel, och vara säker på inkallning, samt att den skulle fungera i den befintliga flocken.
Annars var man inte välkommen.
 
Sv: Hur många hundar på dagis?

kl
Min kompis praoade på ett huddagios och gick ut med hundarna, hon berättade att det är vanligt att de kissar och bajsar på varandra (och i huvet på de små) för att de tar ut så många samtidigt.. Trevligt..
Känns som väldigt oansvarigt att ta ut så många på en gång då man inte kan hålla reda på dem, hur lydiga de än är..
 
Sv: Hur många hundar på dagis?

Jag har praktiserat på ett hunddagis och vi delade
in hundarna i grupper baserat på vilka hundar som kom
överrens med vilka osv. Ibland tog vi ut en större grupp
hundar, kopplade, och gick till ett större grönområde och
släppte hundarna där så de fick busa och springa av sig fritt.
Givetvis ingenting som man ska syssla med som nybörjare på
ett hunddagis men hon som var min handledare och följde med
ut kände hundarna väldigt väl.
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 150
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp