Hur många hundar klarar man ensam?

Jag skulle fundera på hur många jag vill ha en jävlig dag när det regnar på tvären, är svinkallt och jag har feber.

Kort sagt: man kan inte säga ett antal. Men det är kanske inte lika festligt på vintern. Jag måste planera med jobb och barn. Vi har två, krasst vore en mer praktiskt men vi löser det utan problem.
Fördelarna uppväger. En del har fyra taxar. Eller egen inhägnad tomt. Man har olika förutsättningar. För oss gör en hund stor skillnad. Andra kan ha 6 eller 8 utan att det gör skillnad.

Jag tycker om att vara ute och gå i regn och rusk.
Vädret gör mig ingenting. Jag går gärna ut och går två timmar fast det ösregnar. Jag måste komma ut och röra mig känner jag varenda dag.

Så länge de är kompisar och du kan rasta alla samtidigt ser jag inga problem.
Kan du ha hunden på prov ett tag innan du bestämmer dig?
Alla hundarna är goda vänner och jag tror dom skulle trivas ihop med den nya för han sprider lugn och är lydig och snäll han med.
Men jag tvekar på att jag kan gå med fler än dom jag har i koppel samtidigt.
Men jag kanske kan gå rastningsrundorna i två omgångar? Jag åker med bilen till skogen varenda dag och då kan jag gå med alla. Jag tycker dom är lättare att ha lösa än i koppel. Förutom min ena som inte går att ha lös.

Dom blir fyra stycken med honom.
Kan du inte ha honom på prov ett tag och prova hur det känns att gå med fyra? Man brukar ju vänja sig efter ett tag tänker jag, jag tyckte att det var jättejobbigt att gå med 2, sen var det jobbigt att gå med 3. Kommer säkert tycka att 4 är jättekrångligt först också!
Sen finns det ju virvelkoppel som du kanske kan ha tre i också ett vanligt koppel tex. :)
Det lät jobbigare att ta två rastningsrundor per gång än att lära sig att gå med 4 i mitt tycke!

Jag skulle kunna tänka mig tre egna. Men det är för att dom jag har (2 stycken) inte kan gå i koppel utan att dra just nu. Brukar ha med sambons hund och då fungerar det med tre. Hade dom gått fint i koppel så skulle det fungera med fler!

Vi har just nu en valp som kommer väga 50-70 kg som vuxen, av min ras hade jag nog bara velat ha max 2 stycken pga det praktiska och ekonomiska. Det är inte gratis att ha stor hund.. :D
Men jag är uppvuxen med tre hundar samtidigt men de vägde inte mer än 15 kg/per hund heller.. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka