Hur många flyttlådor

Men då var allt som gick att packa i kartonger nerpackat i kartonger. Inklusive nattygsborden och sådant. Flyttgubbarna verkade uppskatta det.

Likes på den :up:

Jag och mannen hjälpte en kompis flytta då han skulle byta lägenhet med en annan familj.
Den familjen hade i princip inte packat en enda pinal när vi kom och skulle hämta deras saker. Vi bar in blomkrukorna en och en i lastbilen :cool: medan tjejen stod och tjatade "var försiktiga med mina blommar" :meh:
Sen när vi skulle bära in alla dessa ej packade saker, ja då bar de in soffan och tv typ....sen satte de sig och tittade på film :confused:. Kan säga vi var INTE försiktiga med resten av grejerna :devil:

Likes på den :up:

Jag och mannen hjälpte en kompis flytta då han skulle byta lägenhet med en annan familj.
Den familjen hade i princip inte packat en enda pinal när vi kom och skulle hämta deras saker. Vi bar in blomkrukorna en och en i lastbilen :cool: medan tjejen stod och tjatade "var försiktiga med mina blommar" :meh:
Sen när vi skulle bära in alla dessa ej packade saker, ja då bar de in soffan och tv typ....sen satte de sig och tittade på film :confused:. Kan säga vi var INTE försiktiga med resten av grejerna :devil:

Jag hade fan åkt därifrån i det läget :devil:

Följdfråga då, hur många (pocket)böcker rymmer en flyttlåda så man orkar bära den? Låda 55*30*30 cm ca. Får de är böcker som vi har mest, sedan porslin. Finns vissa fördelar med att inte ha några garderober ;)
en boklåda från t ex jula får plats med ca 60 små poket ;).
tömde mitt sovrum, har gått åt ca 10 boklådor och kartonger :o.. iofs så hade jag en hel del böcker (tog upp 4 lådor..) och prydnadssaker (en låda) och allmänt skräp :p.

När vi flyttade 2,5 pers boyta 68 kvadrat ink 2 källarföråd använde vi 80 lådor inräknat alla våra större plantor som behövde åka egna lådor

Vi packade allt lösöre förutom kök (inkl skafferi) och barnens leksaker i januari när vi skulle hyra ut vårt hus. Huset är på 96kvm och vi är två vuxna och två barn. Vi nyttjade drygt 50 kartonger. Då slängde vi nog motsvarande 15 kartonger allehanda prylar. Kvarvarande i huset var nog ca 30 kartonger (10-12 kök, 10 barnrum, 5 städprylar och liknande, 3 blommor, 3 kablage och elutrustning inkl lamor).

Det där med 1 kartong per kvadratmeter stämmer nog rätt väl. Har för mig att vi hade 50 kartonger när vi flyttade från en trångbodd 2:a på 45kvm för 8 år sedan!

Mvh Miks

Det finns flyttkartonger av halva storleken. Jag har använt dem för mina LP-skivor, men böcker funkar ju jättebra också. Då blir den utan problem bärbar, samtidigt som det bara blir böcker i lådan.

Det är ju sjukt svårt att säga, tänker jag. När jag flyttade sist använde jag mest de små lådorna från Biltema. Fyllde 30 stycken bara med mina böcker ;)

Mjuka saker som kläder och textilier kan man packa i svarta plastsäckar. Dem kan man sen trycka in lite var som helst i flyttbilen. När vi flyttade skåp t.ex. så hade vi även lätta saker instoppade i skåpen, för att spara utrymme.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka