Hur många dagar i veckan samt hur gamla...

Tokiga ponnyn född -10 går nästan alltid 7dgr/veckan. Skulle det bli en vilodag pga något så skrittas hon för hand minst 30 min. Har koliknoja på vintern och ganska tråkiga hagar med mycket boxtid på vintern därför får hon gå såpass mycket som hon gör. Dock är inte alla ridpass kravfyllda, ibland kan det bara vara att jogga henne. Uteritterna får bli på helgen då det är kolsvart när jag kommer hem på vardagarna

Annars brukar en normal vecka se ut som följande:
Mån ridning arbete över bommar
Tis tömkörning
Ons ridning/joggning
Tors ev vila/ löshoppning (löshoppar varannan vecka.
Fre Tömkörning
Lör uteritt
Sön uteritt

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 132
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka