Hej!
Jag är oxå en av dom som har en oreggad arab som har fått fatt i en oseriös uppfödare vad det gällde arab.Det lovades papper hit och dit och dom har jag inte sett röken av, man trodde man kunde lita på dom man känner lite löst-men inte!
Så nu har jag oxå lärt mig en läxa, att aldrig köpa en oreggad arab! Dock är min blodtypad och det är konstaterat vem som är mamma samt pappa men uppfödaren VÄGRAR ge min språngsedeln för hon ville sen köpa tillbaka min häst och jag sålde inte tillbaka henne.
Jag tog kontakt med ARAB för jag trodde jag kunde få hjälp men TJI fick jag, uppfödaren till min häst säger till ARAB att jag inte har betalat hela hästen-därför kan jag inte få språngsedeln?! till saken hör den att jag har kvitto samt ett papper där uppfödaren och min mamma har skrivit under att hästen är tillfullo betald det och det datumen och att hästen nu tillhör oss!
Och när jag får reda på att arab litar på henne trots att jag har dna-typat henne samt skickat kvitto till dom på att hästen är betald så skiter dom i att ta tag i problemet! och jag i min tur blev rosenrasande och ringer till uppfödaren som nu skyller på att det var en tjuvbetäckning osv och hon skrek i tilefonen om att hon aldrig ska ge mig papprena osv.. och så kalla hon sig själv för seriös???
Så jag känner igen mig i ditt problem och ARAB är inte lätta att ha och göra med. Bättre var det när Tommy satt i ledningen han tog i allafall tag i mitt problem och försökte göra ngt åt det, men nu är det bara skit av alltihopa! Så även om jag skulle kunna regga henne som Partbreed arab så tänker jag fan inte göra det, jag kan lika gärna regga henne som ett halvblod har jag fått reda på via hästföreningarna. Och hon är så mkt Arab som det kan bli av henne..
Jag önskar dig all lycka till men jag har gett upp den klubben och även lärt mig en läxa genom att vara efterklok- att aldrig köpa en oreggad arab, men det är mkt man inte vet när man var tolv år och jätte glad för sin häst! samt okunniga föräldrar som litade på uppfödaren-men tji fick vi.
Ha det gött!