Hur många år har du hållits på hästryggen?

IngelaH

Trådstartare
På "allmän begäran", enligt forumet Bukefalos-Hjälp, försöker jag skapa en liten "enkätförfrågan" här. Med tiden, kanske det kan bli fler "lustigare" omröstningar och "enkätfrågor".

Hur många år har du hållit på med hästar?

OBSERVERA, där det står 10-15, ska det förstås stå 11-15 och inget annat... Fel av mig och går inte att korrigera.

Senast ändrad:
Sv: Hur många år har du hållits på hästryggen?

sen jag var 4 (: vilket blir.. 14 år =D

Började när jag var 10 år. Så det blir 11 år totalt..

Nästan 20 år.
Jisses.

Själv, har jag ett svagt minne av att jag som sexåring sprang i stallet hos farmors granne. Han var hästhandlare och hade också ett connemarasto (Lollipop e Hummelbro Daf u Värnbergs Luna) och ett shetlandssto Linette till sporadisk avel. Det var en av granntöserna då 15 år, som jag såg upp till, som skötte hästarna. Hon satte upp mig på Linette en gång och sa, nu ska vi skritta. Jag molhöll i manen och gallskrek i högan sky. JAG VILL INTE SKRITTA, Jag vill bara att hästen ska GÅ!!! :rofl:

Men sen började jag på ridskola, som handikappträning, när jag var sju eller åtta år, jag måste tyvärr låta det där vara lite osagt. Men det känns som att 1974, ringer rätt i mitt öra... och då är det 33 år sedan.

20 år, varav 15 med egen häst/ponny, shit, man börjar bli gammal...:eek:

Ungefär 20 år! Oj, vad tiden går fort...

Skojar du? Åren går SKITFORT... attans att man inte skrev dagbok från början. Jag började inte skriva riktig riddagbok, förrän jag köpte min egna häst i november 2001... Jag skrev några kluddmeddelanden i något kollegieblock då och då, på den tiden jag skötte ridtravare. Det var rätt kul, att följa utvecklingen där...

Och att följa utvecklingen idag, sen jag köpte min häst. Det har varit JÄTTEKUL!!! :bump:

*Gulp, sväljer en halstablett...*

"Kära lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur!"

Så där. Jag blir ALDRIG gammal, så det så! :devil:

2 år, idag var den 88:e gången. Jag har loggat varje gång sedan jag började, det är rätt kul att hålla koll på sin "karriär". Vilken häst, hur det gick o.s.v.

Senast ändrad av en moderator:

herre jesus vad tiden går. började 90 eller 91 var sex eller sju år.

Yey. Har hållt på i typ.. *försöker räkna*

Sen -99 iaf, började i mitten av vårterminen... :p
Började vara halvfodervärd på fjordisen vintern 99
Köpte henne -01

Tjosan vad tiden går :D
Känns inte alls som att det har gått så lång tid.

Alltid :) sedan jag var liten :)

Det där med hästköp är ju samma för mig... Nionde november 2001 om jag inte minns helt fel... Måste spana på det där. Viktiga datum ju!

Jag har ridit 7ggr hitills,började rida i slutet av maj och det går jättebra.:)

Vad roligt!!!! Glöm inte att dokumentera, både i ord och bild redan nu. Så att du kan sitta i gungstolen på ålderdomshemmet och bläddra i gamla dagböcker och fotoalbum och visa för dina barnbarn! :idea::rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: Cattis_E
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 919
Senast: Nahar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka