Hur man som fet blir behandlad.

Hey, kan vi lämna just den mörkade biten i alla fall. Den har jag bett om ursäkt för!

Du har ingen aning om vad jag har gjort/gör för att jag ska må bättre i mig själv! Men de som tipsar mig om att jobba med min personlighet tycker uppenbart att jag är en sopa till människa/har den dålig personlighet. Så är inte fallet - det vet jag. Jag har jobbat med mig själv, och gör det fortfarande - och just det gör att jag har mod att säga att man bör ta tag i saker som man inte är nöjd med - sådant man kan göra något åt. Vetskapen och insikten om att jag utvecklats - för min egen skull gör mig mycket starkare och gladare. Tyvärr kan jag inte ensam styra över vilka människor jag möter och vad jag gillar dem och vad de gillar mig. I takes two to tango, you know :)

OM jag skrev under en tråd med typ "tott - den värdelösa människan" hade det nog varit naturligt om någon hade frågat eller tipsat om att söka hjälp eller ifrågasatt mitt självförtroende/min självkänsla. Same same.
Nej de försöker exemplifiera vad du just gjorde mot TS eftersom du själv inte verkar förstå.

OM jag skrev under en tråd med typ "tott - den värdelösa människan" hade det nog varit naturligt om någon hade frågat eller tipsat om att söka hjälp eller ifrågasatt mitt självförtroende/min självkänsla. Same same.

Det hade varit same same om du hade gjort en sådan tråd och du hade mått dåligt för att andra klankade ner på din personlighet och att du i tråden hade fått tips på hur du skulle förbättra din personlighet, alternativt din självkänsla.

Nu är jag helt vilse i min egna tråd.
Men snälla hacka inte på varandra.
tror att alla agerar i all välmening och jag mår bara illa av att det ska slås saker i huvudet på varandra.
Ville bara belysa hur det kan se ut när man kan går på stan och är tjock.
Skulle beskriva hur det är att gå till läkaren men det orkar jag inte nu.

Det hade varit same same om du hade gjort en sådan tråd och du hade mått dåligt för att andra klankade ner på din personlighet och att du i tråden hade fått tips på hur du skulle förbättra din personlighet, alternativt din självkänsla.
Ursprunget till denna tråd ligger under datingtråden.
Jag har inte klankat ner på ts. Jag gick lite över gränsen i ett totalt välment inlägg. Det har jag bett om ursäkt för.

Hey, kan vi lämna just den mörkade biten i alla fall. Den har jag bett om ursäkt för!

Du har ingen aning om vad jag har gjort/gör för att jag ska må bättre i mig själv! Men de som tipsar mig om att jobba med min personlighet tycker uppenbart att jag är en sopa till människa/har den dålig personlighet. Så är inte fallet - det vet jag. Jag har jobbat med mig själv, och gör det fortfarande - och just det gör att jag har mod att säga att man bör ta tag i saker som man inte är nöjd med - sådant man kan göra något åt. Vetskapen och insikten om att jag utvecklats - för min egen skull gör mig mycket starkare och gladare. Tyvärr kan jag inte ensam styra över vilka människor jag möter och vad jag gillar dem och vad de gillar mig. I takes two to tango, you know :)

Det spelar väl ingen roll om du ber om ursäkt när du fortsätter i samma stil.

Det här har inget att göra med vad du gjort och inte gjort med dig själv! Det är för att få dig att fatta hur du skriver till TS. Och då menar jag inte inlägget du bad om ursäkt för. Kan det vara så svårt att förstå?

Nej de försöker exemplifiera vad du just gjorde mot TS eftersom du själv inte verkar förstå.

EXAKT!!!!!

Nä, jag är den första att erkänna att jag tog i. Men ändå tycker jag det är en intressant vinkel för att försöka förstå fenomenet. Vilka drivkrafter som ligger bakom. För man kan väl inte bara acceptera att vissa människor är onda av naturen? Jag tycker det är rätt uppenbart att självkänslan har en roll i hur man beter sig mot andra.

Jag tror det beror på flera saker, vanligen tror jag man är allmänt clueless och inte förstår hur ens kommentarer påverkar andra. Men visst kan det ofta bero på dålig självkänsla och en vilja att passa in och mer sällsynt tror jag - ren jädra elakhet.

Rensat lite till..
Och nej @Hero - ingenting i den här tråden handlar om dig eller syftar på dig.

För övrigt så - läs Tranans inlägg:
Nu är jag helt vilse i min egna tråd.
Men snälla hacka inte på varandra.
tror att alla agerar i all välmening och jag mår bara illa av att det ska slås saker i huvudet på varandra.
Ville bara belysa hur det kan se ut när man kan går på stan och är tjock.
Skulle beskriva hur det är att gå till läkaren men det orkar jag inte nu.

Ursprunget till denna tråd ligger under datingtråden.
Jag har inte klankat ner på ts. Jag gick lite över gränsen i ett totalt välment inlägg. Det har jag bett om ursäkt för.

Jag håller med om att du säkert inte medvetet har klankat ner på någon och jag vet att du har bett om ursäkt för det.

Men efter ursäkten kom det kommentarer från dig som inte kan tolkas på något annat sätt än att du skriver att TS borde ta itu med sin vikt för att må bättre med sig själv - trots att det är kommentarerna, inte kroppen, som får honom att ogilla kroppen.

Återigen, jag förstår att det inte är var din avsikt, men det är tråkigt och märkligt att du inte kan se vad du faktiskt har skrivit, utan att du bara slår det ifrån dig. Det är allt jag vill säga, tror jag.

Jag håller med om att du säkert inte medvetet har klankat ner på någon och jag vet att du har bett om ursäkt för det.

Men efter ursäkten kom det kommentarer från dig som inte kan tolkas på något annat sätt än att du skriver att TS borde ta itu med sin vikt för att må bättre med sig själv - trots att det är kommentarerna, inte kroppen, som får honom att ogilla kroppen.

Återigen, jag förstår att det inte är var din avsikt, men det är tråkigt och märkligt att du inte kan se vad du faktiskt har skrivit, utan att du bara slår det ifrån dig. Det är allt jag vill säga, tror jag.
Jag har i alla fall sagt mitt.

@LenaH

giphy.gif

Vi (alla) kanske iallafall kan enas om att det är otroligt dumt och onödigt att kommentera andras kroppar. Det spelar ingen roll om det gäller smala eller tjocka kroppar. Det är bara så onödigt att ens kommentera andras kroppar om personen själv inte har bett att få kommentarer.

Vi (alla) kanske iallafall kan enas om att det är otroligt dumt och onödigt att kommentera andras kroppar. Det spelar ingen roll om det gäller smala eller tjocka kroppar. Det är bara så onödigt att ens kommentera andras kroppar om personen själv inte har bett att få kommentarer.

Beror väl på om det är i positiv eller negativ bemärkelse ?

Kan bara instämma med @Tranan och andra i hur mycket ens vikt påverkar bemötandet. Man behöver inte ens vara uppseendeväckande fet, det räcker att vara lite överviktig. Skillnaderna i hur jag blivit bemött som 80 kg till 167 cm jämfört med 65 kg är beklämmande. Dels rena idiotkommentarer i t ex mataffären som "ska du verkligen ha det där" - man tror knappt det är sant! Dels en mer subtil känsla av som smalare synas mindre men samtidigt tas mer på allvar.

Det är skitsvårt att förhålla sig till tycker jag. Kan komma på mig själv med att skämmas om jag köper ett plagg i storlek s. Känns som att kassörskan undrar om jag är dum i huvudet som tror jag ska få på mig den.

Liknande trådar

Äldre Jag vet inget om resten av Sverige, men ärligt Stockholmare är nog världens otrevligaste människor. Jag har några gånger frågat äldre...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
12 636
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar