Hur man som fet blir behandlad.

Någon startar en tråd om det fetthat han utsätts för.
Diskussionen går över i hälsa och man tom postar midjemått.

b82cd5cb8067ef6396b2d5f0a4d10377a99ee30566496d96cd7766c72f38ce15.jpg
Ja gud, sant!

(Sitt inte här förresten, ut och rör på dig!)

Det är inte konstigt att barn mobbar om vuxna beter sig så som ni beskriver.
Jag har nog bara haft tur och haft snälla människor i min närhet antar jag.
Ja du har nog levt oerhört skyddat. Jag har råkat ut för att dotterns klasskompisar (födda-11) har frågat varför jag är så tjock och skrattat åt mig.

Och ändå finns mobbning? Jag mobbades för min storlek från dagis och uppåt.
Det är märkligt hur det där kan sitta i. Jag var aldrig mobbad för det, men under hela uppväxten var jag längre och större än mina kompisar och de flesta klasskamrater. Det verkar för evigt ha format min kroppsuppfattning, jag känner mig fortfarande lång och stor. Jag är 171 cm. :grin:

Men fattar du inte att jag inte menar allvar? Jag syftar såklart på att du uppenbarligen misstror @Tranan när han beskriver sina upplevelser.

Jag tror såhär: Visst finns det klumpiga och okänsliga människor som gärna vill mästra andra. Men sedan tror jag också att människan funkar som så att när man själv är lite ur gängorna (jag själv är inget undantag) gärna tolkar in saker som kanske inte sagts och överdriver.

Det är märkligt hur det där kan sitta i. Jag var aldrig mobbad för det, men under hela uppväxten var jag längre och större än mina kompisar och de flesta klasskamrater. Det verkar för evigt ha format min kroppsuppfattning, jag känner mig fortfarande lång och stor. Jag är 171 cm. :grin:
Jag gjorde allt för att fylla den roll de skapade åt mig. Kallades matvrak så då åt jag mest etc... :(

Visst är det intressant vad det kan prägla en?
Jag är 178 och har 40 i skor men har ingen aning om att jag är en lång kvinna för Annika i min klass var 182 med 42 i skor.

Normernas fel eller inte - om jag mår dåligt i min kropp så kan och bör jag göra någonting åt det - antingen psykiskt eller fysiskt. ...men jag upprepar - jag menar inte att man per automatik mår bättre (psykiskt) om man blir smal.

Det du har inom parentes är kanske inte alls en annan diskussion ändå.

Och då bör ju orsaken till att du inte inte hittar en partner bero på dig. Gör något åt det.

Har hur svårt som helst att föreställa mig en människa gå fram och säga hej vad tjock du är till någon på en badstrand?
Sånt lär man ju ur barn när de är några år gamla.
Tror dock inte att ni ljuger.

Men du tror ju inte riktigt att det är helt sant eller hur? Det är ju den tonen du ger iaf.

Det är inte konstigt att barn mobbar om vuxna beter sig så som ni beskriver.
Jag har nog bara haft tur och haft snälla människor i min närhet antar jag.

Som sagt det har varit vilt främmande människor.

Det är som att folk tror att man som avvikande från normen helt missat att man är det när man oftast är väldigt, väldigt medveten om det. Om man nu faktiskt skulle vilja hjälpa så finns det ungefär sjuttioelva sätt som är bättre än att skambelägga eller ge "tips" som alla har hört 100ggr förr.

Det har du förmodligen rätt i ... men när en person gnäller över sin vikt och ser det som ett stort problem. Så är det väl inte så förvånande att någon undrar om personen tar tag i problemet istället för att gnälla om det ?

Fast TS gnäller inte över sin vikt utan över bemötandet från omgivningen på grund av hans vikt. Det är alltså inte han som ska förändras utan omgivningens inställning till hur man väljer att bemöta honom.

Det har du förmodligen rätt i ... men när en person gnäller över sin vikt och ser det som ett stort problem. Så är det väl inte så förvånande att någon undrar om personen tar tag i problemet istället för att gnälla om det ?

Förvånande och förvånande, nej, jag räknade kallt med att det skulle komma för det händer varenda gång någon av oss tjockisar vågar öppna truten. Det är tragiskt att någon ens tycker det är lämpligt att komma med såna "goda råd" i en tråd där någon blottar sina känslor på det viset TS gör. Den är liksom inte till för att folk ska peppa honom till att gå ner så han slipper få kassa kommentarer, den är till för att synliggöra ett problem som upplevs av överviktiga världen över. Så svårt är det inte att ha lite finkänsla och låta bli att leka fitnessråd.

Du tror inte du kommer få höra om hur du kör släggkastning i porslinsfabriken angående den? :D

Det är ingenting att undra om egentligen. Om en person klagar på något och vet vägen att ändra på det (vilket i princip alla med kroppsproblem gör) så kan man gott räkna med att den försöker. Man kan tycka att det är onödigt att klaga eller gnälla men situationen blir knappast bättre av det sättet de allra flesta reagerar på det.

Ironin i detta. En tjock person berättar om hur hemskt hen blir bemött av folk och hur hemskt det är att bli bemött så och får "tipset" att ta tag i sin vikt och "den enda som kan göra något åt det är duuuuu". Nä. Vi kan alla sluta bete oss som as mot tjocka.

Liknande trådar

Äldre Jag vet inget om resten av Sverige, men ärligt Stockholmare är nog världens otrevligaste människor. Jag har några gånger frågat äldre...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
12 636
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar