Ja gud, sant!Någon startar en tråd om det fetthat han utsätts för.
Diskussionen går över i hälsa och man tom postar midjemått.
(Sitt inte här förresten, ut och rör på dig!)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja gud, sant!Någon startar en tråd om det fetthat han utsätts för.
Det är inte konstigt att barn mobbar om vuxna beter sig så som ni beskriver.Och ändå finns mobbning? Jag mobbades för min storlek från dagis och uppåt.
Någon startar en tråd om det fetthat han utsätts för.
(Pfft! Ska faktiskt vara en så jävla dålig tjockis så jag ska hoppa in i duschen nu, sådeså! Sen dra till dollar - i en bil )Ja gud, sant!
(Sitt inte här förresten, ut och rör på dig!)
Ja du har nog levt oerhört skyddat. Jag har råkat ut för att dotterns klasskompisar (födda-11) har frågat varför jag är så tjock och skrattat åt mig.Det är inte konstigt att barn mobbar om vuxna beter sig så som ni beskriver.
Jag har nog bara haft tur och haft snälla människor i min närhet antar jag.
Det är märkligt hur det där kan sitta i. Jag var aldrig mobbad för det, men under hela uppväxten var jag längre och större än mina kompisar och de flesta klasskamrater. Det verkar för evigt ha format min kroppsuppfattning, jag känner mig fortfarande lång och stor. Jag är 171 cm.Och ändå finns mobbning? Jag mobbades för min storlek från dagis och uppåt.
Men fattar du inte att jag inte menar allvar? Jag syftar såklart på att du uppenbarligen misstror @Tranan när han beskriver sina upplevelser.
Jag gjorde allt för att fylla den roll de skapade åt mig. Kallades matvrak så då åt jag mest etc...Det är märkligt hur det där kan sitta i. Jag var aldrig mobbad för det, men under hela uppväxten var jag längre och större än mina kompisar och de flesta klasskamrater. Det verkar för evigt ha format min kroppsuppfattning, jag känner mig fortfarande lång och stor. Jag är 171 cm.
Såklart!Jag gjorde allt för att fylla den roll de skapade åt mig. Kallades matvrak så då åt jag mest etc...
Visst är det intressant vad det kan prägla en?Det är märkligt hur det där kan sitta i. Jag var aldrig mobbad för det, men under hela uppväxten var jag längre och större än mina kompisar och de flesta klasskamrater. Det verkar för evigt ha format min kroppsuppfattning, jag känner mig fortfarande lång och stor. Jag är 171 cm.
Visst är det intressant vad det kan prägla en?
Jag är 178 och har 40 i skor men har ingen aning om att jag är en lång kvinna för Annika i min klass var 182 med 42 i skor.
Normernas fel eller inte - om jag mår dåligt i min kropp så kan och bör jag göra någonting åt det - antingen psykiskt eller fysiskt. ...men jag upprepar - jag menar inte att man per automatik mår bättre (psykiskt) om man blir smal.
Det du har inom parentes är kanske inte alls en annan diskussion ändå.
Har hur svårt som helst att föreställa mig en människa gå fram och säga hej vad tjock du är till någon på en badstrand?
Sånt lär man ju ur barn när de är några år gamla.
Tror dock inte att ni ljuger.
Det är inte konstigt att barn mobbar om vuxna beter sig så som ni beskriver.
Jag har nog bara haft tur och haft snälla människor i min närhet antar jag.
Oh ja, petite är mitt andranamn!
Precis!
Men det är ju bra för då kan du fortfarande tro att du är liten och späd = kvinnoidealet.
Jag var också övertygad om att du var petite! Baserat på din förra avatarOh ja, petite är mitt andranamn!
Ytterligare en intressant iakttagelse är att andra inte brukar tycka jag är lång utan de flesta brukar bli förvånade när jag säger det.
Det hände mig ofta när jag hade övervikt också. Då var jag inte ens jättestor. Fick ofta synpunkter om matval och massor med oombedda råd av helt okända.Exakt.
Men fortfarande svårt att föreställa mig att någon kan vara så extremt störd.
Det har du förmodligen rätt i ... men när en person gnäller över sin vikt och ser det som ett stort problem. Så är det väl inte så förvånande att någon undrar om personen tar tag i problemet istället för att gnälla om det ?
Det har du förmodligen rätt i ... men när en person gnäller över sin vikt och ser det som ett stort problem. Så är det väl inte så förvånande att någon undrar om personen tar tag i problemet istället för att gnälla om det ?
Du tror inte du kommer få höra om hur du kör släggkastning i porslinsfabriken angående den?Det har du förmodligen rätt i ... men när en person gnäller över sin vikt och ser det som ett stort problem. Så är det väl inte så förvånande att någon undrar om personen tar tag i problemet istället för att gnälla om det ?