Beror väl på om det är i positiv eller negativ bemärkelse ?
Man vet aldrig hur det tas emot oavsett. Ett "vad fin och smal du är" kan ta hårt hos någon som har komplex och ångest över att bli fet. Bäst att låta bli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej! Det är bara creepy män som tror att alla positiva kommentarer är välkomna.Beror väl på om det är i positiv eller negativ bemärkelse ?
Ska man resonera så kan man inte kommentera någonting överhuvudtaget? För personen har ju inte bett om det...Om man inte har bett om ett omdöme från den andre är det fel att kommentera andras kroppar och utseende oavsett vad man tycker. Det som är fel är att tycka att man har rätt att uttrycka en åsikt om hur någon annan ser ut när denne inte har bett om det.
Det som är fel är att tycka att man har rätt att uttrycka en åsikt om hur någon annan ser ut när denne inte har bett om det.
Det där är SÅ jag!
Nej, jag!Det där är SÅ jag!
Du gör nog säkrast i att låta bli ja.Ska man resonera så kan man inte kommentera någonting överhuvudtaget? För personen har ju inte bett om det...
Kommentera absolut inte om någon har klippt sig...
Fast 99% blir ju glad av att höra om dom har klippt sig?Du gör nog säkrast i att låta bli ja.
Eftersom kontexten är fatshaming så tycker nog jag att jag kan hålla med om att man inte ska kommentera andras kroppar. Det var ju med kommentarer om kropp som spåret började.Fin gräns dock, för visst är det accepterat och till och med trevligt att säga "Vad fin du är idag!"?
Jag trodde jag hi-fivade mig själv!Nej, jag!
Jag trodde jag hi-fivade mig själv!
Och framförallt är den ju falsk. Utan smalhetsnormen hade man ju inte retat sig på sin tjocka mage.
Fin gräns dock, för visst är det accepterat och till och med trevligt att säga "Vad fin du är idag!"?
Fast 99% blir ju glad av att höra om dom har klippt sig?
Du skulle inte bli glad om du fick följande kommentar ? Svenska versionen , "vad fin du är!".
Ja, bukfetma är farligt. Men jag är rätt övertygad om att smalhetsidealet kickar in rätt långt innan man uppnår gränsen för farlig bukfetma.
Varför har du ett behov av att kommentera andra människors utseende? Är det något du känner att du måste göra? Om inte, låt bli.
Eftersom kontexten är fatshaming så tycker nog jag att jag kan hålla med om att man inte ska kommentera andras kroppar. Det var ju med kommentarer om kropp som spåret började.
Just "vad fin du är idag" och en komplimang för en ny frisyr är väl helt ok men för att i övrigt kommentera folks kroppar så krävs det nog att man känner varandra rätt väl.Fin gräns dock, för visst är det accepterat och till och med trevligt att säga "Vad fin du är idag!"?