Hur man som fet blir behandlad.

Jag fattar inte heller varför man frågar, jag har aldrig gjort det! När vi nyss köpt huset var gammal jobbarkompis på besök och frågade . När jag sa nej fick jag till svar, säkert? Ba nej jag hittar på? Varför skulle jag det liksom.. Eh... Man blir så ledsen varje gång.

Absolut är ju tyvärr barn så att dom frågar, ofta utan att mena något illa. Det var därför jag skrev om att det är otrevligt oavsett vem det kommer ifrån. För mig gjorde det lika ont som att någon vuxen skulle ha sagt något, det känns ju inte mindre bara för att det är ett barn, åtminstone inte för mig.

Tänkte bara skryta lite
560752_10150681678324442_804686302_n.jpg
Du har inte en bättre bild där man ser hela texten också?

På tal om gravida eller ej... En bästa vän till mig har alltid varit lite överviktig till och från. När hon var i typ 8+ månader var hon och simmade, i omklädningsrummet hör hon hur en flicka lite längre bort säger "åh titta mamma hon har en bebis i magen!" med en sån där gullig ton. Varpå mamman svarar "nej hon är inte gravid, hon är bara tjock". :cautious: min vän bara "vafan! Jag är för fan höggravid O_o :rage:" tror inte hon sa något dock men ändå :meh: det verkar finnas alla möjliga varianter på temat...

På tal om gravida eller ej... En bästa vän till mig har alltid varit lite överviktig till och från. När hon var i typ 8+ månader var hon och simmade, i omklädningsrummet hör hon hur en flicka lite längre bort säger "åh titta mamma hon har en bebis i magen!" med en sån där gullig ton. Varpå mamman svarar "nej hon är inte gravid, hon är bara tjock". :cautious: min vän bara "vafan! Jag är för fan höggravid O_o :rage:" tror inte hon sa något dock men ändå :meh: det verkar finnas alla möjliga varianter på temat...
Jag har haft en bekant som var ganska överviktig och när hon kom dragandes en barnvagn frågade jag vems barn det var som hon var ute och gick med. Mitt säger hon och jag bara vaaaa? Inte ens hennes svärmor hade sett att hon var gravid så jag var förlåten. :). Så jag frågar aldrig om nån överviktig är gravid för man vet aldrig när det stämmer, man gör bara det misstaget en gång.

Lite ot men jag fattar inte hur så många kan anta att andra är gravida. Jag kanske är helt blind men har hänt minst två gånger att någon sagt att de är gravida och jag blivit helt ställd för inte tänkt på det öht. Alltså långt gånget dessutom in i graviditeten.

:cautious:
Jag är likadan!! Träffade en kompis jag inte settt på länge och när vi var och shoppade provade hon en jacka "nej den passar inte jag har blivit för stor om magen", jag sa bara "oj fanns det ingen större storlek?", sen drack hon inte alkohol på kvällen och jag tyckte det var liiiite konstigt för hon ÄLSKAR vin och brukade alltid tjata att jag ska dricka mer vin men okej bra att du tagget ner liksom jag tar en cocktail då och du dricker cola inget mer med det

Några månader senare föder hon barn..... AHAAA! :idea: :rofl:

Vad vill du säga nu? Att personer som bor i områden med färre överviktiga skulle hysa mer förakt mot överviktiga än folk som bor där mängden överviktiga är fler? Vad baseras detta på, mer än en persons uttalande? :confused:
Överanalysera inte detta! Mycket talar för sig själv.

Eller öka nästan 10 kg utan att ens hinna blinka pga ny medicin. Jag gråter när jag ställer mig på vågen och jag kan ju inte låta bli heller :cry:
Jag hade inte "ens" medicin att skylla på, jag gick upp 10 kg på 2 månader genom att sluta rida. Så jag lider med dig/alla som går upp i vikt av mediciner... Tror mamma gick upp 30 kg av en sort hon fick när hon var deprimerad :down:

Själv är jag om jag ska vara ärlig ganska rädd för barn i typ 5-årsåldern. De har inga gränser och säger rakt ut vad de tycker. Nyligen sa en unge till mig;
"Jag tycker du är ful. Varför är du så ful. "
En annan frågade
"Har du en bebis där och pekade på mig."
"nej"
"men varför är du så tjock då."

Och sen förväntas man skratta och tycka att "barn är ju så härliga."
Nej, man förväntas inte skratta. Det är inte roligt att bli förolämpad så varför lära barn att det är ok? Man svarar med extremt allvarligt ansikte att man är tjock för att man äter barn och säger dom otrevliga saker så frågar man varför dom är så ouppfostrade. :devil: Barn frågar saker ja, men det är upp till föräldrarna att tidigt visa att vissa saker får dom bara fråga hemma för att folk kan bli ledsna annars.

Eller öka nästan 10 kg utan att ens hinna blinka pga ny medicin. Jag gråter när jag ställer mig på vågen och jag kan ju inte låta bli heller :cry:
+1 på den :down: (ökade dock 15 kg)
Men jag är mycket hellre rund och frisk än smal och sjuk ;) Fast det har tagit mig 5 år att acceptera min "nya" kropp... :grin:

Liknande trådar

Äldre Jag vet inget om resten av Sverige, men ärligt Stockholmare är nog världens otrevligaste människor. Jag har några gånger frågat äldre...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
12 636
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar