Hur man som fet blir behandlad.

Vad vill du säga nu? Att personer som bor i områden med färre överviktiga skulle hysa mer förakt mot överviktiga än folk som bor där mängden överviktiga är fler? Vad baseras detta på, mer än en persons uttalande? :confused:

Gissningsvis skulle jag faktiskt tro att i sociala kretsar, vilket delvis också blir geografiska kretsar, där smalnormen är väldigt stark finns nog en högre grad av fettförakt. Så jag skulle tro att det finns mer fettförakt på Lidingö, och innerstaden, än vad det finns i områden där smalnormen inte är lika stark.

Gissningsvis skulle jag faktiskt tro att i sociala kretsar, vilket delvis också blir geografiska kretsar, där smalnormen är väldigt stark finns nog en högre grad av fettförakt. Så jag skulle tro att det finns mer fettförakt på Lidingö, och innerstaden, än vad det finns i områden där smalnormen inte är lika stark.
Okej, jag har aldrig reflekterat över folks kroppsstorlek i olika områden (förutom i några länder i Asien, där jag fick känna mig lång :D) så för mig känns det främmande att ens kunna peka ut områden med fler smala människor. Men det kan säkert stämma.

I finalringen på en utställning för några månader sen så frågade en okänd människa om det inte var jobbigt att ställa ut som gravid? Jag gjorde det ju himla bra! :banghead:
Tack så mycket för den liksom, och inte har jag haft någon lust att använda den tunikan sen dess:crazy:

"Är du gravid"-frågan har jag också fått några gånger . Värst var denna händelse;

Jobbar inom inom vården , har en resurstjänst vilket innebär att jag hoppar runt mellan olika äldreboenden. Går i korrdoren då en kollega jagar ikapp mig (som jag inte känner), och säger;
-Du, jag måste bara fråga ! Är du gravid?
-Jaha, ehm, neej (mumlar jag fram, halvskrattandes).
Kollegan ser lite generad ut, och kläcker ur sig;
-Eh, ojdå, hehe.. blivit för mycket bullar?
:cautious:

"Är du gravid"-frågan har jag också fått några gånger . Värst var denna händelse;

Jobbar inom inom vården , har en resurstjänst vilket innebär att jag hoppar runt mellan olika äldreboenden. Går i korrdoren då en kollega jagar ikapp mig (som jag inte känner), och säger;
-Du, jag måste bara fråga ! Är du gravid?
-Jaha, ehm, neej (mumlar jag fram, halvskrattandes).
Kollegan ser lite generad ut, och kläcker ur sig;
-Eh, ojdå, hehe.. blivit för mycket bullar?
:cautious:
:wtf:

Okej, jag har aldrig reflekterat över folks kroppsstorlek i olika områden (förutom i några länder i Asien, där jag fick känna mig lång :D) så för mig känns det främmande att ens kunna peka ut områden med fler smala människor. Men det kan säkert stämma.

Åker jag till släkten i norrbotten ser jag betydligt fler överviktiga personer än jag gör här i Sthlm innerstad där jag bor. Det är påtaglig skillnad!

Det har jag. Jag känner mig alltid smalare på landet än hemma, eftersom fler av de jag möter är överviktiga än i min vardag. Det är markant skillnad.

Tänkte bara skryta lite
560752_10150681678324442_804686302_n.jpg
Gud vad coolt! Du är nu en av mina Buke-idoler :love:

Att få frågan om man Är gravid är lika otrevlig oavsett vem den kommer ifrån... Jag tackar gudarna att det bara hänt en gång för mig :meh:
På midsommar förra året hade jag en klänning jag sytt som jag kände mig fin i. En kusins bonusbarn på typ 5 år (som jag aldrig har träffat, och kusinen träffar jag typ 1 gång om året), säger typ hej, och sen samtidigt som hon "klappar" min mage frågar om jag har en bebis där i.
Jag lyckades klämma fram ett skratt och säga att nej jag har bara ätit lite för mycket godis... Sen var jag tvungen att ta till flykten in på toa och gråta lite, oavsett att hon inte menade något illa så gjorde det ont att få den frågan.

Att få frågan om man Är gravid är lika otrevlig oavsett vem den kommer ifrån... Jag tackar gudarna att det bara hänt en gång för mig :meh:
På midsommar förra året hade jag en klänning jag sytt som jag kände mig fin i. En kusins bonusbarn på typ 5 år (som jag aldrig har träffat, och kusinen träffar jag typ 1 gång om året), säger typ hej, och sen samtidigt som hon "klappar" min mage frågar om jag har en bebis där i.
Jag lyckades klämma fram ett skratt och säga att nej jag har bara ätit lite för mycket godis... Sen var jag tvungen att ta till flykten in på toa och gråta lite, oavsett att hon inte menade något illa så gjorde det ont att få den frågan.
Men va hemskt och gränslöst. Fy bubblan

Herregud... Varför frågar man sånt ? Skulle aldrig falla mig in. :wtf:

Själv är jag om jag ska vara ärlig ganska rädd för barn i typ 5-årsåldern. De har inga gränser och säger rakt ut vad de tycker. Nyligen sa en unge till mig;
"Jag tycker du är ful. Varför är du så ful. "
En annan frågade
"Har du en bebis där och pekade på mig."
"nej"
"men varför är du så tjock då."

Och sen förväntas man skratta och tycka att "barn är ju så härliga."

Liknande trådar

Äldre Jag vet inget om resten av Sverige, men ärligt Stockholmare är nog världens otrevligaste människor. Jag har några gånger frågat äldre...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
12 636
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar