Hur man "skapar" en bra hopphäst?

M

miiirka

Nu vill jag se alla möjliga tips om hur ni gör för att bygga upp era hopphästar på det bästa möjliga sätt! Och vad ni gör för övningar. Har ni en favoritövning? förberedelse dagen innan hopptävling? ALLT!!!;D Kanske filmer på era träningar , dressyr och hoppning.

Tips,filmer,frågor!

Hur man bygger upp en bra hopphäst på alla sätt.

Sv: Hur man "skapar" en bra hopphäst?

Jag tränar mycket på att hästen ska vara lydig och att kunna länga och korta steget. Jag hoppar bara små hinder och aldrig på snabbhet, bara på styrka. Höjd och snabbhet sparar jag till tävling, för att om hästen hoppar en fin 90-100 cm runda på styrka där hemma, så hoppar den lika bra på 120 och snabbt. att klättra i backar är bra. och skänkelvikningar gör hästen mjuk o fin. och så försöker jag gå på 4 olika underlag varje dag för att stärka senorna och få hästen att bli säkrare på annan terräng. rid varierat! och hoppträna inte för mycket! Gör mycket dressyr och lydnadsövningar. Cavalleti är himla bra! cavaletti ska du inte snåla med! och så måste du se till att både du och hästen har bra kondition. jaja, det var allt jag kan tänka på just nu. Har så många övningar jag gillar...det är svårt att bara välja ett par. Men lycka till!

Sv: Hur man "skapar" en bra hopphäst?

Nu vill jag se alla möjliga tips om hur ni gör för att bygga upp era hopphästar på det bästa möjliga sätt! Och vad ni gör för övningar. Har ni en favoritövning? förberedelse dagen innan hopptävling? ALLT!!!;D Kanske filmer på era träningar , dressyr och hoppning.

Tips,filmer,frågor!

Hur man bygger upp en bra hopphäst på alla sätt.

Öva på hinder som ser jäättefarliga ut! Det gör jag alltid och nu är min medryttarhäst inte rädd för någonting.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
808
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 056
Senast: Sesca
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka