Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Annastazia skrev:Håller med vår_vinter, bryr mig inte om hur det ser ut bara det är praktiskt och fungerar bra!!!
Jag lindar inte med fleece lindor vid ridning, för det första för att dom är varma men också för att dom är stumma. De är däremot bra som stallbandage då de värmer hästens ben. Elastiska lindor använder jag vid ridning, de ger bra stöd för senorna men kan ge brännsår, så padd under är att föredra. De lindorna som består av först fleece och sedan är elastiska använder jag ingen padd under.
jag lindar från kotan upp till knät, ej över. Kan, om vi ska på skogstur, linda mer av kotan för att minska skaderisken.
Vår_Vinter skrev:Knapplån!
Jag bara undrar... lindorna som både har fleec och elastiskt lida.. Lindar alla ävn då med padd?
Vet många som inte gör det eftersom fleecet hålls på plats av den elastiska lindan!
Vad är rätt o fel där tycker ni?
fälttävlansnörd skrev:*knapplån*
oavsett vad jag lindar med, lindar jag alltid upp till halva knät. inte över, men upp dit. för att det är fult att göra något annat. har inte fått någon vettig anledning till varför man SKA eller INTE SKA, som kan understödjas av en kunnig person, så jag fortsätter.
mackan skrev:Nej alla lindar inte med padd. - alltför många lindar utan padd då dessa lindor används. de marknadsförs som "allt i ett" - "inga paddar behövs".
skarvarna blir detsamma - det går aldrig att tryckutjämna utan padd, på samma sätt som med padd.
att fleecen "hålls på plats" har inget med tryckutjämning eller "human faktor" mot hästens ben och sena att göra. Alls. Tyvärr.
Ickiz skrev:Så här lindar jag: