Hur man hopppar ett vattenhinder

Sv: Hur man hopppar ett vattenhinder

Jag tror att det var några som hade problem vid hinder nr 11 (smalhinder-spets-smalhinder på böjt spår) också.

Man brukar väl inte ligga på runt 20:e plats efter dressyren med dina dressyrpoäng, snarare runt 5-6 plats kanske ? Ok för att jag inte har startat ännu i år men så stor skillnad kan det ju inte vara från förra året då var jag placerad på 55 straff eller nått i dressyren med felfri hopp och terräng. Lägg på 10 straff på alla så närmar det sig nog dom normala poängen. Såg ju inte dig alls i dressyr eller hopp men gick han ovanligt bra i dressyren fick du ju väldigt dåligt betalt isåfall :confused:

Kommentar fr TD ang de höga dressyrpoängen:
- Det är för hoppkvalen. De får gå ner en klass då blir det så här.

Ojoj. Vad säger du Olgaklara :angel:

QUOTE]

Är det så? Jag har "hört" det, att antal startande i *-ig klass är färre i år än jämfört med förra året just p g a hoppkvalen. Men eftersom jag endast gjort två starter i år har jag lite lite underlag för att
jag ska kunna uttala mig.

Det kan nog ligga en del i det.

Jag själv tävlar än så länge 100 i år trots att vi avslutade med placering i *-ig i fjor. Vi är dock kvalade till *-ig men har valt att hålla oss lägre tills vi återfår rytmen i hoppningen.

Däremot vet jag minst två som red *-igt största delen av föregående säsong och som rider 100 nu och jag vet att båda har problem med hoppningen och knappt kan ha lyckats kvala

Nåja dom är inte bättre i dressyren i * klass heller :angel:

Fast jag tror inte på TD. :devil:
Tror snarare på lyckopiller. Och visst fick domaren i 1* ett också. Även om lättklassen tog fler. :grin:

Sen kan det visst vara så att det är flera som inte kvalat och håller sej i lätt klass men jag tror inte att det är därför dressyrpoängen var som de var.

Fast jag tror inte på TD. :devil:
Tror snarare på lyckopiller. Och visst fick domaren i 1* ett också. Även om lättklassen tog fler. :grin:

Sen kan det visst vara så att det är flera som inte kvalat och håller sej i lätt klass men jag tror inte att det är därför dressyrpoängen var som de var.

Nej jag menar det, blev lite orolig där :angel:

Ojoj. Vad säger du Olgaklara :angel:

Visst speciellt när min häst just kvalat upp till* på denna tävlingen :rofl:

Så det stämmer nog, men kan man verkligen gå ner i klass innan man är kvalad :crazy:

Visst speciellt när min häst just kvalat upp till* på denna tävlingen :rofl:

Så det stämmer nog, men kan man verkligen gå ner i klass innan man är kvalad :crazy:

Oj har du hittat hem från skogen. Javisst ja du hade en ung ledsagare med dej. :idea:

Jag tänkte ju snarare på att du rider lätt klass för att du inte klarar 120 hoppning.
Vaddå kvalregler inom terrängen det är endast hoppkval som räknas ju :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 452
Senast: Grazing
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 110
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 737
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar