Hur man hopppar ett vattenhinder

Sv: Hur man hopppar ett vattenhinder

På hoppbanan såg det ovanligt bra ut i år tycker jag och det var kul att se!

OBS! För enligt Novalie så var nämligen alla idioter som river ut sig i Baståsen denna helgen :rofl:

Fast efter ha sett banan i deb och lätt så undrar jag om det är era geografikunskaper det är fel på. :devil: Banan här var enkel... Lååååånga vägar så man skulle hinna med att dricka kaffe mellan hindren :D

Jaja utom när Olgaklara red då. Då var hindren inte på samma plats. Fast hon behöver nog glasögon :bump:

Fast efter ha sett banan i deb och lätt så undrar jag om det är era geografikunskaper det är fel på. :devil: Banan här var enkel... Lååååånga vägar så man skulle hinna med att dricka kaffe mellan hindren :D

Jaja utom när Olgaklara red då. Då var hindren inte på samma plats. Fast hon behöver nog glasögon :bump:

I hermanstorp är dom ju kända för att bygga lågt, man brukar inte ens se hindren i debutant :D
Så du förstår ju själv hur det har sett ut när det var ovanligt bra i år :-)

I hermanstorp är dom ju kända för att bygga lågt, man brukar inte ens se hindren i debutant :D
Så du förstår ju själv hur det har sett ut när det var ovanligt bra i år :-)

och ändå ligger Hermanstorp inte i Skåne... :D
förresten så river Olgaklara för att det är för lågt :idea:

:rofl::rofl:

:eek:

:o så kommer jag se ut på nästa träning

Oj,oj,oj,oj :bump: Ni ger mig så mycke vatten på min kvarn så det nästan svämmar över :devil:

Nedhopp i vatten i lätt klass.....:eek: och? I Baståsen (som är relativt lätt med våra mått mätt) var det smal kulvert - ett galoppsprång på böjt spår - nedhopp... för PONNY!
Sen är det ju klart ;) rider man ett litet nerhopp som ett Badminton-dropp så känns det ju stort :angel:

Dressyrpoäng på 35 - 40 på ekipage som häruppe brukar ligga på 50 - 55 gör mig ju böjd att nappa på Aichas lyckopiller teori

och ändå ligger Hermanstorp inte i Skåne... :D
förresten så river Olgaklara för att det är för lågt :idea:

Eller kanske för att man får hjärnsläpp :eek:

För inte skall man behöva riva fjuttiga 105cm hinder på en sådan här häst :o:

050514010.jpg

lukasbfalsterbo1.jpg

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lukas115.flv

Oj,oj,oj,oj :bump: Ni ger mig så mycke vatten på min kvarn så det nästan svämmar över :devil:

Nedhopp i vatten i lätt klass.....:eek: och? I Baståsen (som är relativt lätt med våra mått mätt) var det smal kulvert - ett galoppsprång på böjt spår - nedhopp... för PONNY!
Sen är det ju klart ;) rider man ett litet nerhopp som ett Badminton-dropp så känns det ju stort :angel:

Dressyrpoäng på 35 - 40 på ekipage som häruppe brukar ligga på 50 - 55 gör mig ju böjd att nappa på Aichas lyckopiller teori

Fast vi hade ju stock ett galoppsprång innan :idea:

Ett himla långt galoppsprång då (eller mikroskopisk stock) eftersom den inte syns på bild nr 1 :D:angel:

Den fanns faktiskt :D

film

OBS! Jag har inte filmat...:rofl:

Den var inte stor men den fanns.. :idea:

Annars tycker jag lätt-banan var bra. Spets, smalhinder, dike och coffin och någon stor låda. Lagom blandning. Uppenbarligen välbyggt då det hände väldigt lite.

Sen att det hände mycket 1* beror säkerligen på en massa saker. En ryttare missade ett hinder med 2 hästar. Inte kul...

Av det jag såg var det mest hinder nr 6 som ställde till problem, en sådandär tårtbit efter en oxer samt vattnet som alltid. Annars var det nog inga andra hinder tror jag som ställde till med något.

Nejdå, jag hade 5:a i geografi!:D

Och Hermanstorp är ju ungefär samma som Vinslöv i höjden på debutant/lätt hoppbanor...dvs nedgrävda i marken!:grin:

*KL* på mig själv...

Jag tyckte att alla 3 terrängbanorna för häst var sjyst byggda, inbjudande fina hinder o bra med galoppsträckor. Jag såg av förklarliga skäl inte så många debutanthästar men alla i 100-klass och ett par i *-ig. Tyckte de flesta fick till ett bra flyt i 100-klassen men vi såg en och annan som kanske borde startat debutant istället men så är det ju alltid?

Hm fick man inte lägga in länkarna till hans fotosida eller varför togs bilderna bort?

Jovisst, så länge det är länkar är det OK. Är lite yrvaken. :o

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 452
Senast: Grazing
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 110
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 737
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar