Linduzz
Trådstartare
Har min d-ponny utlånad sen februari-07, hästen står nästan 40mil ifrån mig. Deckemans kontrakt har vi använt oss utav, o i tilläggskontraktet har vi skrivit att vi delar på kostnaderna om försäkringen behövs nyttjas. Vi har 2 mån uppsägningstid för oss båda.
Hästen hann inte vet. besiktigas innan hon åkte(j*vligt dumt), och fodervärden gjorde heller inte någon.
Nu är hästen halt på alla fyra, 3grader hf, 3,5grad vf. 4,5grad båda bak+ont i ryggen.
Vetrinären var ute o sa ungefär som att, avliva hästen.
Vi beslutade att vi tar henne till klinik o gör en riktig undersökning.
Fodervärden vet inte om hon vill ha kvar henne, för hon har inte lust å betala för en häst hon inte kan rida, och vill inte vänta för länge på att hon ska bli bra.
Hur löser vi det om jag måste ta hem henne? Hon har ändå 2mån uppsägningstid. Men hästen kan ju inte stå i två månader utan vetrinärvård?
Hur löser vi det om jag tar hem henne o vem ska stå för vad??
Hästen hann inte vet. besiktigas innan hon åkte(j*vligt dumt), och fodervärden gjorde heller inte någon.
Nu är hästen halt på alla fyra, 3grader hf, 3,5grad vf. 4,5grad båda bak+ont i ryggen.
Vetrinären var ute o sa ungefär som att, avliva hästen.
Vi beslutade att vi tar henne till klinik o gör en riktig undersökning.
Fodervärden vet inte om hon vill ha kvar henne, för hon har inte lust å betala för en häst hon inte kan rida, och vill inte vänta för länge på att hon ska bli bra.
Hur löser vi det om jag måste ta hem henne? Hon har ändå 2mån uppsägningstid. Men hästen kan ju inte stå i två månader utan vetrinärvård?
Hur löser vi det om jag tar hem henne o vem ska stå för vad??