Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och får jag fråga VAR du har sett att jag ger mat klockan 24????? Jag KOMMER I SÄNG klockan 24. Viss skillnad.
Men som någon här inne skrev: Hästar är inte skapta för att äta måltider på vissa tider utan för att gå och småknapra konstant hela tiden.
Så vad är alla timers bra för hit och dit då? Då är det fri tillgång som gäller.
Alltså, nu är det nog en heeeel massa människor som har fått ALLT om bakfoten!
Saken gällde två utfodringar, TVÅ! För övriga mattider så var det ju någon annan som fixade till personen i fråga. Orkar man inte ens gå och ge hästarna mat TVÅ gånger om dagen....???
Tycker det är helt ofattbart att man ska sätta timers på utfodringar, då man enbart har några ynka gånger att ta hand om!
Tyvärr så kan inte alla hästar gå på fritillgång hur bra det än är och då får man ju ta till det näst bästa nämligen att fodra så ofta så möjligt. Det är därför som timers diskuteras för hur väl vi än vill våra hästar så kan ingen begära att någon ska fodra var fjärde timme. Någon gång måste man ju helst sova och jobba också. Det är ju inte alla som kan gå i skift utan många är ensamma om sina hästar.
Nej du! Det har det visst det. Saken gällde enbart två utfodringar, morgon och kväll.
Citerar från hennes första inlägg:
Jag har två stallkompisar men kan bara få hjälp med lunch och eftermiddagsfodringar. Det är alltså kvälls och morgon fodringen som ställer till det.
Slut citat.
Kanske du ska läsa allt innan du påstår något.
Du anklage MIG för att vara en dålig djurägare som satte timers för att få sova istället för att gå ut att fodra dem.
Och EXACT VAR har jag anklagat dig för att vara en dålig djurägare?? Jag har sagt MIN SYN OCH ÅSIKT om saken! Om du sen då vill läsa in en massa annat jox, medan du sitter och läser, då är det DINA fantasier, men du behöver inte påstå att det är JAG som har sagt det!
Bilder och film kommer senare under dagen då.
Men som sagt, var förvarnade på att det inte är vackert. Det GÅR att bygga samma princip oftantligt mycket snyggare dock, vilket jag hade gjort om jag byggt nytt stall eller om jag byggt det i ett annat stall (mitt stall är apfult i grunden, så det finns ingen vits lägga energii på det kosmetiska i tillbyggnadsgrejer liksom. Men det är ju bara att fritt sno iden, och sen göra den snyggare =))
Men ska du bygga nytt stall och vill ha automatiserat finns det ju finfina, bättre lösningar med nätdrift. De kanske kostar mer dock förstås. Men finns ju både kraftfoderautomater och 'höboxar'. Som är snyggare, enklare och kräver mindre 'jobb' att ladda/preppa osv. Byggde jag nytt och hade råd skulle jag titta på dem istället?
Bilder etc kommer imorgon. Blev lite upptagen med att fixa en hage här på dagen och jag tror inte mobilen gillar lysrörsljus. Fast kan försöka