Hur leta rätt på BWP stam?

neve

Trådstartare
Jag har ett BWP sto och har funderingar på hur jag hittar förfäder till henne.

Hon har full stam och jag har "stamboks"nummer på de jag vill ha mer info kring, men kan inte hitta ett jota!

Någon som vet vad/hur man gör???

Samma med tävlingsresultat?

Har försökt maila BWP, men efter et år utan svar kan man nog stryka det alternativet...

Tips!?:laugh:

Sv: Hur leta rätt på BWP stam?

Nämn några namn på hästar i hennes stam så får du se vad vi andra kan leta fram till dig.

Tja, sista kända märren i stamen är Petra e Lugano van La Roche (han har jag koll på;))
u 12811 Lucie

Och skulle hemskt gärna veta vad som finns bakom Lucie!

Sedan har jag inte lyckats hitta alltför mycket info om BWP godkände hanoveranaren Wotan e Wurf (eeFuturist eue Fockenbach**)u Jagdmuse ueJonkheer** uueAbendruf**

Jagdmuse ringer fö bekant...har hon lämnat ngn mer gdk son..?

Wotan kommer ju från samma möderne som hela Weingard-klanen, alltså svårklasshopparen Lady Weingard och godkända systersonen (Sprehe?) Lord Weingard.

Jag gjorde förresten min läxa, och den hoppar inte så imponerande. Jag hade backat på den!

Lugano van La Roche är far till den berömda hingsten Darco.

Har fixat till stamtavlan på Wotan (eller Wotan I som han också kallas) så du nu kan kolla på de övriga 47 avkommorna som finns i Sport Horse breed database.

Hoppsann och KickiH,
Suveränt!

Det är i alla fall ett steg i rätt riktning;)

C, Nej, har beslutat mig för det med... Men jag gillar stammen skarpt!

(o skall jag vara helt ärlig så backade jag första gången jag såg videon, men när jag sen sett "våra" så kännde jag att de inte var någe bättre heller o var tvungen att ta upp honom igen...:o)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 626
Senast: lizzie
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 542
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 780
Senast: svea
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 088
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring