Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst kommer nästan bara fram till mig när det är jobbigt väder ute, som nu när det är stekhett och flugor, eller när det blåser storm och regnar etc, då kommer han i full fart. Dock så kommer han även till mig när jag regelbundet har morot med mig, effektivt om jag vill att han ska komma. Jag har dock inget emot att gå och hämta honom, han står och tittar på mig och hummar när jag kommer fram och det är jag nöjd med. Är ju onödigt att han tar sig hela vägen till mig om jag inte ens ska ta in honom någon dag, då kan han lika gärna stå kvar.Det är inga problem att ta min häst i hagen men jag skulle gärna vilja att hon kommer fram till mig istället för att jag får gå och hämta henne. Hur lär man in det på ett bra sätt?
Det är inga problem att ta min häst i hagen men jag skulle gärna vilja att hon kommer fram till mig istället för att jag får gå och hämta henne. Hur lär man in det på ett bra sätt?
Godis=)Det är inga problem att ta min häst i hagen men jag skulle gärna vilja att hon kommer fram till mig istället för att jag får gå och hämta henne. Hur lär man in det på ett bra sätt?
hink som skramlar skulle jag inte ha för då kommer hela flocken och då kan de bli bråk rumt omkring en.Kan ju tillägga att en av hästarna har jag haft i över tio år och han har aldrig visat intresse av att komma fram självmant. Det är ingen kelgris direkt. Han är sjukt lättlärd men det är först nu när jag konsekvent lagt ner mycket tid och energi för att lära dom 'inkallning' som det gett resultat.
Visslat för att få deras uppmärksamhet har funkat i alla år,(de lyssnar och reagerar omedelbart på mitt vissel men inte sambons snarlika ) men ett steg längre till inkallning krävde lite mer arbete sas
Jag har aldrig med godis i hagen, möjligen en hink att skramla med ibland eller i början en tid. Snask får de i krubban när de väl är inne. Men inte längre vid varje tillfälle.
Kan man lära hundar kan man väl lära hästar tänkte jag