Magiana
Trådstartare
Jag har varit och hoppat bana idag men inför andra klassen var det ont om tid att lära sig den nya banan. Jag fick ett par minuter och hann gå banan en gång, sen hojtades det att klassen skulle starta om 5 minuter och eftersom jag skulle in först var det bara att rusa iväg för att sitta upp. Jag kände redan när jag red in att jag inte kom ihåg banan och det gjorde jag inte heller, så jag missade femman, hoppade sexan och var därmed ute ur leken.
Kruxet är att jag tycks glömma banan var och varannan start. Hur f-n lär man sig banan kvickt? När jag sitter där och rider så är det som att jag får en blackout och inte vet vart jag ska, trots att det är enkla vägar och siffror på hindren. Känns lite hopplöst. Om ridningen inte hade funkat kunde jag träna på det men hur tränar man på att komma ihåg banan?
Kruxet är att jag tycks glömma banan var och varannan start. Hur f-n lär man sig banan kvickt? När jag sitter där och rider så är det som att jag får en blackout och inte vet vart jag ska, trots att det är enkla vägar och siffror på hindren. Känns lite hopplöst. Om ridningen inte hade funkat kunde jag träna på det men hur tränar man på att komma ihåg banan?