Hur lär man hunden Kom Hit?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare EmmiLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 227
E

EmmiLee

Hej!
Ska lära min hund Kom Hit, men hur gör man? :confused:
(ny i hundvärlden) Han är ca 8 månader och är en
Kinesisk Nakenhund :love:

Sv: Hur lär man hunden Kom Hit?

Försök att fånga hans uppmärksamhet och i samma ögonblick han tittar åt dig så säger du bra ÖVERDRIVET mycket, du vet så folk nästan vänder sig om och undrar vem man pratar med;)
Förhoppningsvis kommer hunden och du berömmer hela vägen och har givetvis en godis när han kommer fram!
Kan funka oxå om man liksom ropar och småspringer där ifrån för då kan dom springa efter för dom blir nyfikna och då är det mycket,mycket beröm och godis!
Det är bara att kämpa på! Så här funkade det för mina vovvar iallafall!
Har du ingen bild?! Tycker dom ser så fräcka ut!!
Om du vill kan jag dela med mig lite Collie-hår från min vovve ifall du skulle sakna att dammsuga massa hår varje dag!:banana:;)

Måste bara fråga... Varför pratar du inte med din uppfödare?

Gilly

Bra fråga ;) Mina har lärt sig det "automatiskt", när jag lärt dem komma på sitt namn, vilket gick mycket fort, har jag lagt till "kom hit" efter namnet, senare bara "kom hit". Kan tänka mig att om hunden inte övh förstår nåt av inkallning så underlättar det om man har den kopplad och hjälper till med kopplet eller långlina, självklart mycket beröm hela tiden :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 245
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka