Hur långt orkar man ha till stallet?

S

sarabaran

Jag har fått erbjudande om att rida en kompis häst ett par dagar i veckan men jag är tveksam eftersom det är en bit att åka. Kommer ta ca 45 min med ett bussbyte (jag har ingen bil)

Jag pluggar 4-5 dagar i veckan och pendlar en timme till skolan och en timme hem, känns lite mycket att behöva åka 45 min till stallet med?

Hur mycket tid orkar man lägga på att pendla? Hur långt har ni till stallet? Vad är längsta ni kan tänka er?
 
Sv: Hur långt orkar man ha till stallet?

Det tar mig cirka en timme till stallet - enkel väg. Jag har valt att bo centralt och då blir det också långt att ta sig till hästen.

Åker cirka 40 min till jobbet, kan dock ta vägen förbi stallet på vägen hem - då tar det ca 30 att transportera sig sträckan jobb-stall. Sedan alltså en timme hem igen.

Åker kommunalt.
 
Sv: Hur långt orkar man ha till stallet?

När jag har haft annons och sökt medryttare har jag i princip alltid sagt nej om någon medryttare har över en timmes resväg enkel resa. För av erfarenhet har jag lärt mig att de flesta tröttnar pga resan inom 2 månader.
45 min resväg tycker jag låter helt ok. Det är flera av mina medryttare som har och dom tycker det funkar ok.
 
Sv: Hur långt orkar man ha till stallet?

Jag kör bil till stallet och har 35-45 minuter beroende på väglag och trafik. Är i längsta laget eftersom jag åker nästan varje dag, men det går bra. Passar på att lyssna på favoritmusik eller bra radioprogram, något jag sällan hinner annars.

Om du bara ska dit ett par ggr/veckan tycker jag inte det är så farligt, men jag förstår att det blir mycket restid sammanlagt. Passa på att plugga under resan så blir det väl använd tid och så får du färdigt inplanerad tid till att plugga?
 
Sv: Hur långt orkar man ha till stallet?

Det är alltså 45 min resväg enkel väg?