hur långt kör ni era hästar för lektion

vinkelina

Trådstartare
alltså för regelbunden lektion en gång i veckan.

har just bytt stall o ridlärare. tyvärr gillar jag henne inte alls. var bara min andra lektion idag, men kändes inte som om jag fick ut nått. hon sitter bara i ena hörne o ger några kommentarer ibland va man skall göra. men inga kommentarer om sits o dyligt. sen när lektionen är slut så går hon sin väg, o vi får skritta själva, ingen feedback eller dyligt. bara hej nu far jag

gillade min gammla lärare jättemycket o funderar seriöst på att få tillbaka min plats i gruppen. men hon är 100 km bort.

är det för lång att köra 1 gång i veckan?

hur skulle ni ha gjort. det finns inga andra lärare i på ridskolan, ev kan man ju söka på andra ridskolor här i stan, men hur många orkar man släpa hästen till

Sv: hur långt kör ni era hästar för lektion

Ingen kan ju tala om för dig vad din smärtgräns är förutom du själv..
Det beror ju alldeles på hur mycket pengar du har att röra dig med.
De blir ju en hel del soppapengar med 20 mil veckan med släp.
Men de kan väl inte bara finnas en enda tränare där du bor nu???

Kolla upp andra tränare inte ska du rida för en tränare som är helt off det är ju som att elda upp pengarna!

Eller prova å prata med tränaren.. säg att du önskar hon var lite mer kritisk och sa mer saker och att ni pratade lite efter passet så hon kan ge tips och så!

Jag kör och tränar 23 mil bort en gång i månaden och emellanåt kan jag åka 30 mil för att få träna.
Brukar då stanna iaf två dagar(typ en helg) så man får rida två pass.

klart att det finns andra tränare här omkring oxå, men man skall ju då hitta en som man gillar, och oftast hamnar man ändå i en vanlig ridskolegrupp

i den förra gruppen jag var med i så var vi bara privatryttare, dvs inga slöa risdskolehästar som inte ville jobba

Pröva att åka de 10 milen några träningar, så märker du om det är värt det. Beror lite på vilken tid träningen är kanske, inte så kul att komma hem 12 på natten om det är sent.
Vi åkte 8 mil enkel väg häromveckan för träning, och det kändes okej tyckte jag.

Jag åker ca 2,5 mil för träning som mest. De flesta tränare finns inom 1 mils radie. Men så bor man i ett av Sveriges mest hästtäta län också.

När jag red ponny åkte jag 13 mil enkel väg en gång i veckan och tränade. Var jag och min far fick tiden ifrån förstår jag inte... Men nyttigt var det.

Nuvarande tränare kommer till anläggningen som ligger 4 km bort varannan vecka, jag åker till henne ibland, 9 mil enkel väg. Hade jag haft tid hade jag gärna åkt till henne varannan vecka så jag fick träna varje vecka, men det fungerar tyvärr inte.

Jag åker 2 km till min tränare :D

Hur långt du känner för att åka är bara du som kan avgöra. Men var beredd på att det kommer att kosta både i tid och pengar.

Du verkar väldigt inställd på att rida på ridskola - varför?
Finns det inga privata tränare där du bor?

Om jag vore dig skulle jag först kolla runt om jag kunde hitta någon bättre tränare i din trakt, prata med folk, åk och kolla runt på klubbarna osv. Annars kan du ju prova att åka till din gamle tränare! Se om det känns vettigt helt enkelt.

nå, de e lite här så att alla tränare så finns på ridskolor, vill gärna ha en med utbildning, dvs inte en som har ridit i många år o sen börjat undervis. visst kan man vara bra för det (har nog ridit för sådana oxå) men nu vill jag ha lite mer.

jag har inget emot att rida på ridskola, så länge gruppen är på samma nivå, alt att jag är sämst (14 års hästvana)

Okej, jag undrade bara för att här omkring hittar man inte jättebra tränare på ridskolorna.. Men då förstår jag :)

Jag hade nog kollat in de andra ridskolorna också :) och från början berätta vad det är du söker för hjälp liksom,

Fast min personliga erfarenhet är att de som har ridit mkt själv men inte har nån utbildning är minst lika bra som de som har en så kallad utbildning.

Min uppfattning också. Och på ridskolor är det oftast hippologer och diplomerade ridlärare som jobbar, inget fel på dem men vill du ha lite mer avancerat så är det ngn med antingen lång erfarenhet eller (eller snarare och) C/B/A-tränare. Varför inte leta upp ngn bra privattränaren som finns på hyffsat köravstånd, kostar mer än ridskola och grupp men i gengäld kanske du slipper köra lika långt så det jämnar ut sig? Att rida själv för en tränare med lång erfarenhet är så mkt mer värt än att rida i grupp oavsett tränare...

Ett annat alternativ är att få med dig en par bekanta som du vill rida med och så betalar ni din favorittränare för att komma körandes till Er istället för att ni kör till tränaren med hästarna. Blir man en par personer (alla behöver ju inte rida på samma lektion heller) kan det vara både billigare och enklare.

Jag gör ca 10-11 mil enkel väg till min tränare. Hade jag haft råd hade jag åkt dit varannan vecka, gillar att ha lite tid att jobba med vad jag fått göra på träningen. Nu blir det tyvärr inte så många ggr om året som jag skulle vilja.

Jag har tur. Jag har tränare som bor relativt näta men det tar iallafall 1 timme att köra och det gör jag 1 gång i veckan.

Skulle lätt kunna tänka mig att åka mycket längre just för denna tränare. :D

Jag har en tränare i dressyr (b-tränare) som finns ungefär 2 mil från mig, sedan hopptränar jag för en tjej som inte har någon riktig utbildning, men som har stor erfarenhet själv. Till henne är det ungefär 1 mil (och jag tycker att hon är minst lika bra som min förra tränare, som hade utbildning!)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 483
Senast: lirco11
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 653
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 903
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka